Tytuł pozycji:
Rozpoznanie przychodu z długoterminowych umów z klientami na podstawie kontraktu na usługi IT -Service Desk zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej
The aim of the diploma thesis is a step-by-step analysis and discussion of key concepts, recommendations and stages related to the recognition of revenue from long-term contracts with clients. The author discusses the basics of accounting, considering the most important institutions, legal acts and recommendations, starting from the basic accounting principles, ending with the specificity of individual stages in accordance with the International Financial Reporting Standard 15. The author focuses especially on the recognition of revenue from a long-term contract, the subject of which is the Service Desk from the IT industry. The thesis includes an introduction to the service, which allows to understand the specifics of the contract. In practice, contracts for services in the technology industry are characterized by a long duration of the contract including all potential risks and, due to the specificity of the services, extremely complex both in terms of the structure of the service and its valuation, which is key in terms of the correct recognition of revenue.
Celem pracy dyplomowej jest analiza krok po kroku i omówienie kluczowych pojęć, zaleceń, etapów związanych z rozpoznawaniem przychodu z długoterminowych kontraktów z klientami. Autorka omawia podstawy rachunkowości omawiając najważniejsze instytucje, akty prawne i zalecenia wychodząc od podstawowych zasad rachunkowości, kończąc na specyfice poszczególnych etapów zgodnie z Międzynarodowym standardem Sprawozdawczości Finansowej 15. Autorka skupia się szczególnie na rozpoznaniu przychodu z długoterminowego kontraktu, którego przedmiotem jest usługa Service Desk z branży IT. Praca zawiera wprowadzenie do usługi, co pozwala na zrozumienie specyfiki kontraktu. W praktyce kontrakty na usługi z branży technologicznej cechują się długim czasem trwania umowy wraz z ich ryzykiem oraz poprzez specyfikę usług niezwykłą złożonością zarówno w kwestii struktury serwisu jak i jego wyceny, co kluczowe jest w kwestii prawidłowego rozpoznania przychodu.