Tytuł pozycji:
TIME MANAGEMENT ON THE EXAMPLE OF STUDENTS
The purpose of this dissertation is to demonstrate the issues of time management on the example of students and to verify the validity of the research hypothesis which states that gender affects time management. The research was conducted on a group of 80 students from various faculties, of various ages, where 57.5% are female and 42.5% are male. The dissertation describes theory in the field of organization and management, and in the primary area of time management. The questionnaire addressed to students consisted of 57 questions divided into 4 main categories so as to be able to draw conclusions as precisely as possible and to compile the respondents’ assessment on the example of various functions and factors of time management, both positive and negative. The comparison of female and male responses was carried out using the chi-square test. The responses of the answerer were shown as percentages in the individual tables. Based on the combination of questions and the results of the statistical analysis, the difference in the answers of the two respondent genders was explained, thus confirming the correctness of the research hypothesis.
Celem niniejszej pracy jest ukazanie problematyki zarządzania czasem na przykładzie studentów oraz weryfikacja słuszności hipotezy badawczej, która głosi, że płeć ma wpływ na zarządzanie czasem. Badania zostały przeprowadzone na grupie 80 studentów z różnych kierunków, w różnym wieku, gdzie 57,5% stanowią kobiety a mężczyźni 42,5%. W pracy dyplomowej opisana jest teoria z zakresu organizacji i zarządzania oraz w głównym stopniu zarządzania czasem. Ankieta skierowana do studentów składała się z 57 pytań podzielonych na 4 główne kategorie tak, aby jak najbardziej szczegółowo móc wyciągnąć wnioski oraz zestawić ocenę respondentów na przykładzie różnych funkcji i czynników zarządzania czasem zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Porównanie odpowiedzi kobiet i mężczyzn przeprowadzono za pomocą testu chi-kwadrat. Odpowiedzi respondentów zostały pokazane procentowo w poszczególnych tabelach. Na podstawie zespolenia pytań i wyników analizy statystycznej, wyjaśniona została różnica w odpowiedziach obu badanych płci, potwierdzając tym samym poprawność hipotezy badawczej.