Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Towards participatory schools : education and the agency of migrant children : M16 report on qualitative analysis CHILD UP project

Tytuł:
Towards participatory schools : education and the agency of migrant children : M16 report on qualitative analysis CHILD UP project
Autorzy:
Struzik, Justyna
Szydłowska-Klakla, Paulina
Warat, Marta
Slany, Krystyna
Ślusarczyk, Magdalena
Ratecka, Anna
Data publikacji:
2022
Język:
angielski
Linki:
https://www.child-up.eu/researchers/  Link otwiera się w nowym oknie
https://www.child-up.eu/wp-content/uploads/2022/05/MS16-Report-on-qualitative-analysis.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This report grows out of the research of the CHILD UP project. The Horizon 2020 CHILD UP project has responded to the challenges faced by all the receiving countries to provide migrant children with inclusion in society, protection, safety, and a good quality of life. As the project partners have emphasized, the 21st century is an age of the migration of children, with an increase in their visibility in migration and a growing awareness of the importance of including their voices on issues concerning education, achievements in learning, educational aspirations, relations in their school environment, and their agency in overcoming various barriers and difficulties. CHILD-UP addresses the issue of migrant children in Europe through an innovative perspective, based on the concepts of children agency and hybrid cultural integration. Through qualitative study (focus group interviews, individual in-depth direct and on-line interviews) with professionals (teachers, cultural assistants/mediators/interpreters, and social workers) and migrant children (among others selected on the basis of their school age, ISCED0, ISCED1, ISCED2, ISCED3, and their migration background) conducted in Italy, Sweden, Finland, Belgium, the United Kingdom, Germany, and Poland we examine the role of schools and educational centres in empowering migrant children. Children’s experiences are explored with regard to schools as learning, emotional and relational spaces, shedding light on children’s aspirations, peer relationships and cooperation with parents, as well as the gender and intercultural dimensions of social relationships. The report has the following structure. First, it briefly presents the main methodological issues, focusing on the aims of the research, sampling measures and the implications that the COVID-19 pandemic had for the project. The second part of the report is devoted to selected findings from the research, presented across all countries involved in the CHILDUP project. It starts with a section on school as an educational space and as a social space to discuss problems such as the importance of grades for children, language acquisition, support offered to children, relationships with teachers, peers, and parents in the context of cooperation with the school. The third part of the report is dedicated to the key project results concerning the agency of migrant children at school. The fourth part presents the results showing the functioning of schools and students during the COVID-19 pandemic and the challenges to be tackled after the lifting of public health measures. The fifth part presents recommendations and conclusions, synthesizing the results across the countries.

Niniejszy raport wyrasta z badań prowadzonych w ramach projektu CHILD UP. Projekt CHILD UP w ramach programu Horyzont 2020 był odpowiedzią na wyzwania, przed którymi stoją wszystkie kraje przyjmujące, aby zapewnić dzieciom migrantów włączenie do społeczeństwa, ochronę, bezpieczeństwo i dobrą jakość życia. Jak podkreślają partnerzy projektu, XXI wiek jest wiekiem migracji dzieci, przy czym zwiększa się ich widoczność w migracji i rośnie świadomość znaczenia uwzględniania ich głosów w kwestiach dotyczących edukacji, osiągnięć w nauce, aspiracji edukacyjnych, relacji w ich środowisku szkolnym, a także ich sprawczości w pokonywaniu różnych barier i trudności. CHILD-UP zajmuje się kwestią dzieci migrantów w Europie poprzez innowacyjną perspektywę, opartą na koncepcjach sprawczości dzieci i hybrydowej integracji kulturowej. Poprzez badania jakościowe (zogniskowane wywiady grupowe, indywidualne pogłębione wywiady bezpośrednie i wywiady on-line) z profesjonalistami (nauczycielami, asystentami kulturowymi/tłumaczami i pracownikami socjalnymi) i dziećmi migrantów (m.in. wybranymi na podstawie wieku szkolnego, ISCED0, ISCED1, ISCED2, ISCED3 i ich pochodzenia migracyjnego) przeprowadzone we Włoszech, Szwecji, Finlandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce badamy rolę szkół i ośrodków edukacyjnych w upodmiotowieniu dzieci migrantów. Doświadczenia dzieci są badane w odniesieniu do szkół jako przestrzeni uczenia się, przestrzeni emocjonalnych i relacyjnych, rzucając światło na aspiracje dzieci, relacje rówieśnicze i współpracę z rodzicami, a także na genderowy i międzykulturowy wymiar relacji społecznych. Raport ma następującą strukturę. Najpierw przedstawiono pokrótce główne kwestie metodologiczne, skupiając się na celach badań, sposobach doboru próby oraz implikacjach, jakie dla projektu miała pandemia COVID-19. Druga część raportu poświęcona jest wybranym wynikom badań, przedstawionym we wszystkich krajach uczestniczących w projekcie CHILD UP. Rozpoczyna się od części poświęconej szkole jako przestrzeni edukacyjnej oraz jako przestrzeni społecznej, w której omówiono takie problemy jak znaczenie ocen dla dzieci, przyswajanie języka, wsparcie oferowane dzieciom, relacje z nauczycielami, rówieśnikami i rodzicami w kontekście współpracy ze szkołą. Trzecia część raportu poświęcona jest kluczowym rezultatom projektu dotyczącym pośrednictwa dzieci migrantów w szkole. Czwarta część przedstawia wyniki pokazujące funkcjonowanie szkół i uczniów podczas pandemii COVID-19 oraz wyzwania, z którymi należy się zmierzyć po zniesieniu środków zdrowia publicznego. Piąta część przedstawia rekomendacje i wnioski, syntetyzując wyniki z poszczególnych krajów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies