Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Are polish pupils of older school age open to "otherness"? : some comments about pupils’ attitudes to "others" in the context of social determinants

Tytuł:
Are polish pupils of older school age open to "otherness"? : some comments about pupils’ attitudes to "others" in the context of social determinants
Czy polscy uczniowie w starszym wieku szkolnym są otwarci na "inność"? : kilka uwag na temat stosunku uczniów do "innych" i jego uwarunkowań społecznych
Autorzy:
Smoter, Katarzyna
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
"Other"
uwarunkowania socjodemograficzne i społeczne
uczniowie w starszym wieku szkolnym
wykluczenie społeczne
"Inni"
pupils of older school age
social exclusion
sociodemographic and social determinants
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
23531266
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://czasopisma.mazowiecka.edu.pl/index.php/sej/article/view/881  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The article presents results of the research affects older school age students’ reference to the "Others" in the context of sociodemographic and - more broadly - social determinants. I pointed to four factors of distinctness and six categories "Others". Research group involves pupils of older school age (15-year-old) from inclusive school and non-inclusive school in Cracow. Research has shown that students from school for all are more accepting toward "Others" than pupils from inclusive school. It means, that attendance to inclusive class does not have an influence on higher level of "Others" acceptance. Analyzes have shown that there are some aspects affecting older school age student’s positive attitude towards "Others", e.g.: contact with the "Others" in peer groups and also in neighbourhood (local environment).

W artykule przedstawiono rezultaty badań dotyczących stosunku uczniów w starszym wieku szkolnym do "Innych" w kontekście uwarunkowań socjodemograficznych i szerzej - społecznych. Wskazałam na cztery wymiary „"inności" i sześć kategorii "Innych". Grupa badawcza objęła piętnastoletnich uczniów ze szkół integracyjnych i szkół nieintegracyjnych w Krakowie. Badania pokazały, że uczniowie ze szkół nieintegracyjnych są bardziej przychylnie nastawieni do "Innych" niż uczniowie ze szkoły integracyjnej. Może to oznaczać, że obecność w klasie integracyjnej nie wpływa na wyższy poziom akceptacji "Innych". Analizy wykazały, że istnieje kilka aspektów wpływających na pozytywne nastawienie uczniów w starszym wieku szkolnym do "Innych", m.in.: kontakt z "Innymi" w grupach rówieśniczych, a także w sąsiedztwie (środowisku lokalnym).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies