Tytuł pozycji:
Propaganda jako narzędzie oddziaływania na społeczeństwo w trakcie wojny rosyjsko-ukraińskiej. Analiza na przykładzie programu telewizyjnego „60 minut”
- Tytuł:
-
Propaganda jako narzędzie oddziaływania na społeczeństwo w trakcie wojny rosyjsko-ukraińskiej. Analiza na przykładzie programu telewizyjnego „60 minut”
Propaganda as a tool for influencing society during the Russian-Ukrainian war. Analysis on the example of the television program "60 Minutes"
- Autorzy:
-
Kovbel, Mariia
- Słowa kluczowe:
-
Propaganda, propaganda kremlowska, dezinformacja, wojna informacyjna, narracja dezinformacyjna, współczesna propaganda rosyjska, telewizja, "60 minut"
Propaganda, Kremlin propaganda, disinformation, information warfare, disinformation narrative, modern Russian propaganda, television, "60 Minutes"
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study is to deepen the knowledge of the relationship between the content presented in the media and the public opinion on the activities of the Russian Armed Forces on the territory of Ukraine. An attempt was made to analyze the impact on increasing the acceptance of the war among Russians. The most important narratives and methods of interaction they use in the program "60 minutes" are described. This was done on the basis of an analysis of seven episodes of the program and the use of already existing surveys created by professional research centers.
Celem pracy jest pogłębienie wiedzy na temat zależności między przedstawianymi treściami w mediach oraz opinią publiczną na temat działań Rosyjskich Sił Zbrojnych na terytorium Ukrainy. Podjęto próbę analizy wpływu na zwiększenie akceptacji dla wojny wśród Rosjan. Opisano najistotniejsze narracje oraz metody oddziaływania którymi posługują się w programie "60 minut". Zostało to dokonane na podstawie analizy siedmiu odcinków programu oraz skorzystanie z już istniejących sondaży stworzonych przez profesjonalne ośrodki badawcze.