Tytuł pozycji:
Wpływ opakowania na wizerunek firmy
The purpose of this study is to conduct research on the impact of product packaging on the company's image.The work consists of three parts. The first chapter presents theoretical knowledge about packaging, its functions and factors influencing the growing importance of packaging.The second chapter concerns the use of psychological methods in the construction of packaging. It discusses the psychology of behavior through the use of appropriate techniques. The third chapter presents the results of research on the impact of packaging on consumer purchasing decisions.The work was based on own knowledge, literature research, internet articles and websites of companies operating on the international market. The study also conducted a survey based on a prepared questionnaire.
Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie badań na temat wpływu opakowania produktu na wizerunek firmy.Całość pracy składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczną wiedzę na temat opakowań, ich funkcje, czynniki wpływające na wzrost znaczenia opakowań.Rozdział drugi dotyczy wykorzystywania metod psychologicznych do konstrukcji opakowań. Omawia psychologię zachowania poprzez stosowanie odpowiednich technik. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań na temat wpływu opakowania na decyzje zakupowe konsumentów.Praca powstała w oparciu o wiedzę własną, badania literaturowe, artykuły internetowe, strony internetowe przedsiębiorstw na międzynarodowym rynku. W pracy przeprowadzono również badania ankietowe, w oparciu o przygotowany kwestionariusz.