Tytuł pozycji:
Japanese Approaches to Japanese History Based On Video Games
Popkultura pełna jest nawiązań do historii i do brania historii za podstawę do swoich dzieł. Historia sama w sobie jest bardzo ważną i wpływową częścią naszego życia. Problem pojawia się wtedy, kiedy przyjrzymy się jaka historia brana jest pod uwagę i że zazwyczaj jest to historia innych. Wyraźnym wyjątkiem od tej reguł jest Japonia, gdzie ludzie nie mają problemu użytkowania własnej historii. W tej pracy podam kilka przykładów do których odnosić się będę jako "historyczny plac zabaw" stworzony przez Japończyków i zastanowię się dlaczego są oni w tym wypadku ewenementem na skalę światową.
The popular culture is full of history references and taking history as a base of one’s work. History itself is most important and influential part of our lives. The problem is, they often limit themselves to the history of others, unlike Japan, which likes to work on its own history. In this work I will show a few examples of what I refer to as “historical playground” done by Japanese and will ponder why they are world-scale sensation in this regard.