Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

作為文化全球化產物與投射的中國當代藝術

Tytuł:
作為文化全球化產物與投射的中國當代藝術
Contemporary Chinese art as a product and reflection of globalisation in culture
Zuowei Wenhua Quanqiuhua Chanwu yu Toushe de Zhongguo Dangdai Yishu
Autorzy:
Banka, Rafał
Współwytwórcy:
He, Jinli
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
Chinese art
sztuka chińska
Język:
chiński (mandarynski)
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/30029  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
Writing is a means of linguistic communication. Among the forms of script it assumes, Chinese characters, which are graphically iconic and not primarily a representation of phonetics, are a very special case. Despite being used in Chinese calligraphy for aesthetic reasons, they are at the same time not without semantic function. Considering this, Xu Bing’s (b. 1955) artworks constitute an unprecedented investigation of script, not necessarily connected to meaning and whose expression of artistic individuality can be questioned. In my article, I am going to focus on Xu Bing’s new employment of script in communication, while also attempting to refer it to the Chinese calligraphic tradition.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies