Tytuł pozycji:
The influence of beliefs about willpower on the level of cognitive task performance
Siła woli może być rozumiana jako siła o ograniczonych lub nieograniczonych zasobach. W życiu codziennym pozwala na pokonywanie trudności, odraczanie przyjemności i pomaga mierzyć się z wymagającymi zadaniami. Badanie stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy przekonania na temat siły woli wpływają na poziom wykonania zadania poznawczego. Osoby badane zostały podzielone losowo do trzech grup. Pierwszej grupie aktywowano przekonania na temat ograniczonych zasobów siły woli; drugiej grupie aktywowano przekonania na temat nieograniczonych zasobów siły woli; trzecia grupa była grupą kontrolną. Następnie osoby badane wykonywały zadanie Stop-Sygnał, mierzące mechanizm kontroli poznawczej – hamowanie dominującej reakcji behawioralnej. Na koniec odpowiadały na skali NAS-50 mierzącej samokontrolę jako cechę. Tylko jedna z trzech postawionych hipotez została potwierdzona. Nie wykazano różnic między grupami a poziomem wykonania zadania poznawczego.
Willpower can be understood as a force with limited or unlimited resources. In everyday life, it allows you to overcome difficulties, postpone pleasure and face demanding tasks. The research attempts to answer the question whether beliefs about willpower affect the level of cognitive task performance. The subjects were randomly divided into three groups. The first group was activated by beliefs about limited resources of willpower; the second group was activated by beliefs about unlimited resources of willpower; the third group was the control group. Then, the subjects performed the Stop-Signal task, measuring the cognitive control mechanism – inhibition of the dominant behavioral response. Finally, they responded on the NAS- 50 scale measuring self-control as a trait. Only one of the three hypotheses was confirmed. There were no differences between the groups and the level of cognitive task performance.