Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The influence of beliefs about willpower on the level of cognitive task performance

Tytuł:
The influence of beliefs about willpower on the level of cognitive task performance
Wpływ przekonań na temat siły woli na poziom wykonania zadania poznawczego
Autorzy:
Kolasińska, Klaudia
Słowa kluczowe:
Self-control, Willpower theories, Stop-Signal Task
Samokontrola, Teorie o sile woli, Zadanie Stop-Sygnał
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Siła woli może być rozumiana jako siła o ograniczonych lub nieograniczonych zasobach. W życiu codziennym pozwala na pokonywanie trudności, odraczanie przyjemności i pomaga mierzyć się z wymagającymi zadaniami. Badanie stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy przekonania na temat siły woli wpływają na poziom wykonania zadania poznawczego. Osoby badane zostały podzielone losowo do trzech grup. Pierwszej grupie aktywowano przekonania na temat ograniczonych zasobów siły woli; drugiej grupie aktywowano przekonania na temat nieograniczonych zasobów siły woli; trzecia grupa była grupą kontrolną. Następnie osoby badane wykonywały zadanie Stop-Sygnał, mierzące mechanizm kontroli poznawczej – hamowanie dominującej reakcji behawioralnej. Na koniec odpowiadały na skali NAS-50 mierzącej samokontrolę jako cechę. Tylko jedna z trzech postawionych hipotez została potwierdzona. Nie wykazano różnic między grupami a poziomem wykonania zadania poznawczego.

Willpower can be understood as a force with limited or unlimited resources. In everyday life, it allows you to overcome difficulties, postpone pleasure and face demanding tasks. The research attempts to answer the question whether beliefs about willpower affect the level of cognitive task performance. The subjects were randomly divided into three groups. The first group was activated by beliefs about limited resources of willpower; the second group was activated by beliefs about unlimited resources of willpower; the third group was the control group. Then, the subjects performed the Stop-Signal task, measuring the cognitive control mechanism – inhibition of the dominant behavioral response. Finally, they responded on the NAS- 50 scale measuring self-control as a trait. Only one of the three hypotheses was confirmed. There were no differences between the groups and the level of cognitive task performance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies