Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teoria konstruktywizmu w nauczaniu języka specjalistycznego na zajęciach ze studentami filozofii

Tytuł:
Teoria konstruktywizmu w nauczaniu języka specjalistycznego na zajęciach ze studentami filozofii
Discussing constructivism on the basis of teaching esp to students of philosophy
Autorzy:
Kozdęba-Murray, Halina
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
constructivism
racjonalność
dialogue
student
filozofia
konstruktywizm
English for Specific Purposes
philosophy
dialog
ESP
reason
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
20802358
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://www.ejournals.eu/ZG/2017/Zeszyt-7/art/10838/  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The article discusses the ideas of Constructivism while teaching ESP to students of philosophy. One of the main proponents of the constructivist approach - J. Dewey considered education to be an active process, in which the student follows their own path of thinking. Constructivism, which has become infl uential in the methodology of teaching since the middle of the $20^{th}$ century, plays a signifi cant role in the interaction between the student and the teacher. The former becomes an active inquirer, rather than a passive recipient of knowledge, whilst the role of the latter is facilitating the learning process. In the article, the constructivist theory has been juxtaposed with the experience of teaching ESP to students of philosophy, who prove their theses by providing coherent and logical argumentation. Dialogue and discussion become the key learning techniques while discussing philosophical dilemmas, and as such they are close to the ancient method of dialectics as practiced by philosophers such as Socrates, or Plato. The latter has been accused by J. Dewey of favouring the passive knowledge of a spectator - an allegation which the author of the article fi nds objectionable. Whilst it is true that each student is a unique individual, in the case of philosophy forming argumentation and drawing conclusions occur through a debate. They cannot stem merely from the student’s private opinion, but have to be primarily grounded in logic. Dialogue is crucial for both the students and the teacher - a fact emphasized by another philosopher of the $20^{th}$ century - Martin Buber, for wh om the presence of another person - Thou meant the beginning of an important and valuable relation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies