Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja polonistyczna w szkole branżowej I stopnia

Tytuł:
Edukacja polonistyczna w szkole branżowej I stopnia
Polish language education in a vocational school
Autorzy:
Majda, Anna
Słowa kluczowe:
polish language education, polish language in a vocational school, vocational school, polish language teaching
edukacja polonistyczna, język polski w szkole branżowej, szkoła branżowa I stopnia, nauczanie języka polskiego
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca porusza problem nauczania języka polskiego w szkole branżowej I stopnia. Opisuje ona specyfikę pracy polonisty w tej placówce i wskazuje na powody, dla których edukacja polonistyczna jest w niej równie ważna, co w innych typach szkół. W swojej pracy starałam się dowieść, że wiedza i umiejętności zdobywane przez uczniów na języku polskim są potrzebne każdemu. Całokształt edukacji polonistycznej wywiera ogromny wpływ na kształtowanie osobowości młodych ludzi, a także wyposaża wychowanków w różnego rodzaju kompetencje miękkie, które są szczególnie przydatne w pracy zawodowej. Szkoła branżowa I stopnia to placówka, w której kształcenie z przedmiotów ogólnych (w tym z języka polskiego), realizowane jest tylko w niewielkim wymiarze godzin. Z tego też względu, główne pytanie badawcze w mojej pracy dotyczyło tego, po co (i jak?) właściwie uczyć języka polskiego w miejscu, które jest nastawione wyłącznie na kształcenie zawodowe. Innymi słowy, jakie treści i umiejętności zdobywane podczas lekcji języka polskiego w szkole branżowej I stopnia, będą mogły później zostać praktycznie wykorzystane przez młodzież, zwłaszcza w kontekście ich przyszłej pracy. Rozprawa składa się z trzech części- prócz wiadomości teoretycznych, dotyczących historii szkolnictwa zawodowego i edukacji polonistycznej, zawiera również wyniki samodzielnie przeprowadzonych badań, a także autorskie konspekty lekcji.

This work presents the problem of teaching Polish in a vocational school. It describes the specificity of the work of a Polish language teacher in this institution and points to the reasons why Polish language education is as important there as in other types of schools.In my work, I tried to prove that everyone needed the knowledge and skills acquired in Polish. The entirety of Polish language education has a huge impact on shaping the personality of young people, and also equips the pupils with various types of soft skills, which are particularly useful in their professional work.A vocational school is an institution where education in general subjects (including Polish) is provided only for a small number of hours. For this reason, the main research question in my work was about why (and how?) To properly teach the Polish language in a place focused solely on vocational education. In other words, what content and skills acquired during Polish language lessons at the 1st degree professional school will later be practically used by young people, especially in the context of their future work.The dissertation consists of three parts - apart from theoretical information on the history of vocational education and Polish language education, it also contains the results of self-conducted research, as well as original lesson plans.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies