Tytuł pozycji:
Strategie i sukcesy tanich linii lotniczych powodują upadek linii lotniczych oferujących pełen zakres usług.
- Tytuł:
-
Strategie i sukcesy tanich linii lotniczych powodują upadek linii lotniczych oferujących pełen zakres usług.
Low-Cost Airlines’ strategies and success are causing full-service airlines to fail
- Autorzy:
-
Önal, Barış Can
- Słowa kluczowe:
-
Tanie linie lotnicze, Linie lotnicze z pełną obsługą, Linie czarterowe, Deregulacja, Strategia cenowa, Model biznesowy, Intencje pasażerów.
Low-cost airlines, Full-service Airlines, Charter airlines, Deregulation, Pricing strategy, Business model, Passenger intentions.
- Język:
-
angielski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
After the deregulation, low-cost carriers have totally revolutionized the air passenger transport industry. Direct competition between full-service airlines and no-frills carriers is intensifying across the world. Whereas ‘low-cost’ carriers performed admirably, the legacy carriers performed badly; a number of carriers are on the edge of bankruptcy, while others had to enter alliance agreements or mergers to ensure their long-run existence. Legacy carriers that set up their own low-cost subsidiary to compete with the new carriers had to sell their subsidiary due to operational losses.In previous crises, leisure trips or visits to friends and relatives tended to rebound first, as was the case following 9/11 and the global financial crisis. For the post covid era this paper has revealed that most of the passengers still tend to pay less for a flight with no frills.
Po deregulacji tani przewoźnicy całkowicie zrewolucjonizowali branżę lotniczego transportu pasażerskiego. Bezpośrednia konkurencja między liniami lotniczymi oferującymi pełen zakres usług a prostymi przewoźnikami nasila się na całym świecie. Podczas gdy „tanie” przewoźnicy radzili sobie znakomicie, tradycyjni przewoźnicy radzili sobie źle; wielu przewoźników jest na skraju bankructwa, podczas gdy inni musieli zawierać umowy sojusznicze lub fuzje, aby zapewnić sobie długofalową egzystencję. Dotychczasowi przewoźnicy, którzy założyli własną, tanią spółkę zależną, aby konkurować z nowymi przewoźnikami, musieli sprzedać swoją spółkę zależną ze względu na straty operacyjne.W poprzednich kryzysach wyjazdy rekreacyjne lub wizyty u przyjaciół i krewnych miały tendencję do odbicia jako pierwsze, tak jak miało to miejsce po 11 września i globalnym kryzysie finansowym. W erze postcovid artykuł ten ujawnił, że większość pasażerów nadal płaci mniej za lot bez dodatków.