Tytuł pozycji:
Indicators of a new strategy in the automotive industry regarding the composition of Tesla Inc.
Nowadays, there is a dynamic development of modern technologies, which in turn is also conducive to the development of innovative management strategies. The purpose of this master's thesis is to investigate this type of strategy in the automotive industry. The research method used for this purpose was the case study. In the considerations adopted the thesis that the leading element in modern strategies used in the automotive industry is reliance on innovative technological solutions, and additionally it was recognized that Tesla Inc. is a leader in that type of deployment. The research was conducted on the basis of data from the international corporation Tesla Inc. operating on the global market through numerous regional branches with local autonomy. The first chapter deals with the general subject of the modern economy and the impact of the automotive industry on it. The second chapter defines innovation and strategic management. The third chapter presents the functioning of specific companies in the automotive and IT industries, and compares their activities. The fourth chapter contains an analysis of the collected empirical data. The study shows that the thesis adopted at the beginning has been fully confirmed in the light of the conducted analyzes.
Współcześnie obserwuje się dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii, a to z kolei sprzyja również rozwojowi innowacyjnych strategii zarządzania. Celem niniejszej pracy jest zbadanie tego typu strategii w branży motoryzacyjnej. Metodą badawczą jaką w tym celu zastosowano było case study. W pracy przyjęto tezę, iż elementem wiodącym we współczesnych strategiach stosowanych w branży motoryzacyjnej jest oparcie się na innowacyjnych rozwiązania technologicznych, a dodatkowo uznano, iż Tesla Inc. jest liderem takich zastosowań. Badania zostały przeprowadzone w oparciu o dane pochodzące z międzynarodowej korporacji Tesla Inc. działającej na rynku globalnym poprzez liczne oddziały regionalne posiadające lokalną autonomię. Pierwszy rozdział porusza ogólną tematykę współczesnej gospodarki i tego, jaki wpływ wywiera na nią branża motoryzacyjna. W drugim rozdziale zdefiniowano innowacyjność oraz zarządzanie strategiczne. W trzecim rozdziale zaprezentowano, w jaki sposób funkcjonują konkretne przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej oraz informatycznej, a także porównano ich działalność. Czwarty rozdział zawierał analizę zebranych danych empirycznych. Z przeprowadzonego badania wynika, że przyjęta na wstępie teza znalazła całkowite potwierdzenie w świetle wykonanych analiz.