Tytuł pozycji:
„Współprace marek z patoinfluencerami w opinii konsumentów”
- Tytuł:
-
„Współprace marek z patoinfluencerami w opinii konsumentów”
Collaboration of brands with pathoinfluencers in the opinion of consumers
- Autorzy:
-
Meirowska, Ada
- Słowa kluczowe:
-
pathoinfluencer, pathoinfluencer marketing, influencer marketing, pathological content, harmful content, illegal content, consumer opinions, consumer purchasing decisions
patoinfluencer, patoinfluencer marketing, influencer marketing, patotreści, szkodliwe treści, nielegalne treści, opinie konsumentów, decyzje zakupowe konsumentów
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the paper is to systematize knowledge in the field of the pathoinfluencer marketing phenomenon and to introduce the issues of its ethical aspect. The purpose of the research was to find answers to the following questions: "How do consumers evaluate the collaboration of brands with pathoinfluencers?" and "Does the cooperation of brands with pathoinfluencers cause respondents to resign from purchasing products and services?". The research was conducted in September 2022 with the participation of 155 respondents. The obtained results showed that consumers have a negative opinion about the collaboration of brands with pathoinfluencers and show the tendency to resign from purchasing products and services if the brand includes pathoinfluencers in their marketing campaign.
Celem pracy jest systematyzacja wiedzy z zakresu zjawiska patoinfluencer marketingu oraz przybliżenie problematyki jego etycznego aspektu. Celem przeprowadzonych badań empirycznych było uzyskanie odpowiedzi na pytania: „Jak konsumenci oceniają współpracę marek z patoinfluencerami?” oraz „Czy współpraca marek z patoinfluencerami skłania respondentów do rezygnacji z zakupu produktów i usług?”. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2022 roku z udziałem 155 respondentów. Uzyskane wyniki wykazały, że konsumenci negatywnie odnoszą się do współprac marek z patoinfluencerami oraz ujawniają skłonność do rezygnacji z dokonania zakupu produktów i usług w przypadku, gdy marka uwzględnia w kampanii marketingowej współpracę z patoinfluencerami.