Tytuł pozycji:
Strategie na polskim rynku e-commerce. Analiza porównawcza LPP i CCC.
Niniejsza praca pt.: Strategie na polskim rynku e-commerce. Analiza porównawcza LPP i CCC, przedstawia studium dwóch przypadków LPP i CCC, którzy są czołowymi przedstawicielami polskiej branży odzieżowej. Poruszona w niej problematyka odpowiada na pytania dotyczące identyfikacji działań e-commerce podjętych na przestrzeni lat, analizy specyfiki działań podejmowanych na poszczególnych etapach wdrożenia działalności online, wpływu pandemii COVID-19 na rozwój rynku online oraz analizy implementowanych rozwiązań handlu elektronicznego pod kątem ich znaczenia w kontekście działań strategicznych analizowanych firm. Badanie zostało przeprowadzone na podstawie analizy danych publikowanych w formie raportów finansowych i niefinansowych przez obydwa przedsiębiorstwa oraz przy użyciu narzędzi charakterystycznych dla nauk o zarzadzaniu, w tym analizy SWOT. W rozdziale pierwszym przedstawiono istotę e-commerce, jego rodzaje oraz uregulowania prawne. Rozdział drugi prezentuje charakterystykę branży odzieżowej, genezę rozwoju e-commerce w tym sektorze oraz perspektywy rozwoju handlu elektronicznego w obszarze sprzedaży ubrań. Ponadto, została w nim przeprowadzona analiza makrootoczenia rynku e-commerce. Rozdział trzeci, na podstawie dwóch liderów branży odzieżowej w Polsce tj.: LPP i CCC przedstawia opis ich działalności oraz wdrażanych działań e-commerce na przestrzeni lat. W tej części pracy zostało przeprowadzone studium dwóch przypadków omawianych przedsiębiorstw przy wykorzystaniu narzędzi charakterystycznych dla nauk o zarzadzaniu, w tym analizy SWOT oraz modelu 5. sił Portera
This thesis, titled: Strategies in the Polish e-commerce market. A comparative analysis of LPP and CCC, presents a study of two cases of LPP and CCC, which are leading representatives of the Polish fashion industry. The issues addressed in the thesis answer questions concerning the identification of e-commerce activities implemented over the years, the analysis of the specifics of the activities undertaken at the various stages of the implementation of online activities, the impact of the COVID-19 pandemic on the development of the online market and the analysis of the implemented e-commerce solutions in terms of their importance in the context of the strategic activities of the analyzed companies. The study was conducted on the basis of analysis of data published in the form of financial and non-financial reports by the two companies. Chapter one presents the essence of e-commerce, its types and regulations. Chapter two presents the characteristics of the apparel industry, the genesis of the development of e-commerce in this sector and the prospects for the development of e-commerce in the area of clothing sales. In addition, it analyzes the macro environment of the e-commerce market. The third chapter, based on the two leaders of the clothing industry in Poland LPP and CCC presents a description of their operations and implemented e-commerce activities over the years. This part of the thesis includes a case study of the two companies in question using tools characteristic of management science, including SWOT analysis and Porter's Five Forces model.