Tytuł pozycji:
The use of audiovisual techniques in the information management on Facebook with the example of cosmetics advertisements
- Tytuł:
-
The use of audiovisual techniques in the information management on Facebook with the example of cosmetics advertisements
Wykorzystanie technik audiowizualnych w zarządzaniu informacją na Facebooku na przykładzie reklam kosmetyków
- Autorzy:
-
Tofilska, Zuzanna
- Słowa kluczowe:
-
audiovisual techniques, advertising, colors in ads, social media, cosmetics ads, new media, native advertising
techniki audiowizualne, reklama, kolory w reklamach, media społecznościowe, reklamy kosmetyków, nowe media, reklama natywna
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the following thesis, an attempt is made to define audiovisual techniques, and more specifically, audiovisual techniques on the example of cosmetics ads on the social networking platform Facebook. An attempt is made to define information as a transmitter of knowledge. The purpose of the study is to demonstrate that audiovisual techniques used in cosmetics ads posted in the online space have a real impact on the consumer behavior of Facebook platform users. The theoretical chapters discuss the components of audiovisual techniques and how they are used for advertisements. The online space itself is also discussed in terms of social media - what it is characterized by and what marketing practices are commonly used in it. The last chapter is devoted to research on the perception of audiovisual techniques on Facebook and what impact they have on consumer behavior. Research methods in both quantitative and qualitative forms were used. The research conducted shows that the respondents are largely aware of the impact that the audiovisual techniques used in the ads that show up in their social media space have and how the various aspects of the ads are perceived.
W poniższej pracy została podjęta próba zdefiniowania technik audiowizualnych, a dokładniej technik audiowizualnych na przykładnie reklam kosmetyków na platformie społecznościowej Facebook. Podejmowana jest próba zdefiniowania informacji jako przekaźnika wiedzy. Celem pracy jest wykazanie, że techniki audiowizualne używane w reklamach kosmetyków zamieszczanych w przestrzeni internetowej mają realny wpływ na zachowania konsumenckie użytkowników platformy Facebook. W rozdziałach teoretycznych omówione zostały elementy składowe technik audiowizualnych oraz tego jak są one używane w przypadku reklam. Omówiona jest również sama przestrzeń internetowa pod kątem mediów społecznościowych – czym się charakteryzują oraz jakie praktyki marketingowe są powszechnie w niej używane. Ostatni rozdział jest poświęcony badaniom nad postrzeganiem technik audiowizualnych na Facebooku oraz jakie mają one wpływ na zachowania konsumenckie. Zostały zastosowane metody badawcze w formie ilościowej oraz jakościowej. Przeprowadzone badania pokazują, że badani w dużej mierze są świadomi wpływu jakie mają zastosowane w reklamach, które pokazują się w ich przestrzeni mediów społecznościowych techniki audiowizualne i jak postrzegane są poszczególne aspekty reklam.