Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aktywność słuchaczy internetowych stacji radiowych na przykładzie Radia 357 i Radia Nowy Świat

Tytuł:
Aktywność słuchaczy internetowych stacji radiowych na przykładzie Radia 357 i Radia Nowy Świat
Activity of Web Radio’s Listeners Based on Radio 357 and Radio Nowy Świat
Autorzy:
Kowalewska, Krystyna
Słowa kluczowe:
radio internetowe – aktywność – słuchacze – finansowanie społecznościowe
web radio – activity – listeners – crowdfounding
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this study is to present and examine the activities of Internet radio listeners in Poland, taking into account the history of traditional radio and a description of the transformations that resulted in the emergence of the new medium. The text discusses the activities undertaken by members of the audiences of radio stations accessible only through Internet players, along with an analysis of the supposed reasons for these behaviors. An important aspect taken up in the work is additionally the social financing of the Internet medium and the resulting attitudes of listeners. In connection with the results of the research carried out for the work, this text also gives voice to the listeners themselves, who have spoken out, among other things, in the context of the rights associated with voluntary crowdfunding.

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie i zbadanie aktywności słuchaczy radia internetowego w Polsce z uwzględnieniem historii radia tradycyjnego oraz opisu przemian, w efekcie których powstało nowe medium. W tekście omówiono działania podejmowane przez członków audytoriów stacji radiowych dostępnych wyłącznie za pośrednictwem odtwarzaczy internetowych wraz z analizą przypuszczalnych powodów tych zachowań. Ważnym aspektem podjętym w pracy jest dodatkowo społecznościowe finansowanie medium internetowego oraz wynikające z tego postawy słuchaczy. W związku z wynikami badań przeprowadzonych na potrzeby pracy, w niniejszym tekście oddano także głos samym słuchaczom, który wypowiedzieli się m.in. w kontekście praw związanych z dobrowolnym finansowaniem społecznościowym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies