Tytuł pozycji:
After-sales marketing management
Marketing of after-sales service is an important element of the functioning of any enterprise. Currently, many companies use various tools and forms of work to enable effective after-sales contact with the customer. Such activities are aimed at implementing the company's strategic assumptions, which may include, for example, increasing the number of loyal consumers, the appearance of new, positive comments on opinion-forming websites and, of course, achieving better sales results. Thanks to well-conducted after-sales service enterprises have a chance to stand out in a competitive market. Research proves that satisfied customers are willing to fulfill the requests addressed to them at the stage of after-sales service.
Marketing obsługi posprzedażowej to istotny element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Obecnie, wiele firm korzysta z różnych narzędzi oraz form pracy, które mają umożliwić skuteczny posprzedażowy kontakt z klientem. Takie działania mają na celu realizację założeń strategicznych przedsiębiorstwa, które mogą dotyczyć na przykład zwiększeniu ilości lojalnych konsumentów, pojawianiu się nowych, pozytywnych komentarzy w serwisach opiniotwórczych i oczywiście, osiągania lepszych wyników sprzedażowych. Dzięki dobrze przeprowadzanej obsłudze posprzedażowej przedsiębiorstwa mają szansę wyróżnić się na konkurencyjnym rynku. Badania dowodzą, że zadowoleni klienci chętnie realizują prośby, kierowane do nich na etapie obsługi posprzedażowej.