Tytuł pozycji:
Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych – analiza na przykładzie wybranych influencerów instagramowych
- Tytuł:
-
Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych – analiza na przykładzie wybranych influencerów instagramowych
Creating Personal Brand in Social Media - Analysis Using the Example of Chosen Instagram Influencers
- Autorzy:
-
Mostek, Natalia
- Słowa kluczowe:
-
Social media, influencer, celebrity, personal branding, building personal brand, image, creating image, influence, social environment, virtual environment, communication tools, instagram, communication, virtual world, social media communication
Media społecznościowe, social media, influencer, celebryta, marka osobista, budowanie marki osobistej, wizerunek, kreowanie wizerunku, wpływ, wpływ influencera, środowisko społeczne, środowisko wirtualne, narzędzie komunikacji, instagram, komunikacja, świat wirtualny, komunikacja w mediach społecznościowych,
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis, whose main topic is creating personal brand in social media, presents different ways of influencing people and building community. The first chapter contains definitions and all theoretical terms connected with social communication. The term of influencer was explained, the way of them creating image online and how their influence impacts the people who follow them on the Internet. Social media was broadly discussed, with the main focus on definitions, types, and the role they play in social communication. An example which was characterized was social media platform Instagram, which was analysed in the further chapters. The question what is communication was answered and its role in the virtual world as well as its presence in social media in order to create personal brand were discussed. The aim of the thesis is the analysis of the process of creating personal brand in social media. The subject of the research were 5 of the most popular influencers’ profiles on social media. The research question was using social media to create personal brand. The method used was the analysis of content connected with the analysis of data concerning the involvement of the recipients.The conducted research shows the number of followers of the analysed profiles, the content which is published by the influencers, as well as the reaction of the recipients upon the message. Own research shows high activity of the influencers in social media, among others on the Instagram platform and positive reception which their content creates among virtual community.
Przygotowana praca badawcza, której tematem jest budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych przedstawia sposoby wywierania wpływu na ludzi i budowania społeczności. W pierwszym rozdziale pracy zostały przytoczone definicje i wszystkie teoretyczne pojęcia związane z komunikacją społeczną. Wyjaśnione zostało pojęcie Influencera, w jaki sposób kreuje on swój wizerunek w sieci oraz jak działa wywierany przez niego wpływ na osoby, które obserwują go w Internecie. Bardzo obszernie omówiono media społecznościowe, koncentrując się na ich definicjach, rodzajach i jaką rolę pełnią w komunikacji społecznej jako przykład scharakteryzowano portal społecznościowy Instagram, który w dalszej części pracy będzie analizowany. Odpowiedziano na pytanie co to jest komunikacja i skupiono się na jej znaczeniu w świecie wirtualnym, jak również scharakteryzowano jej obecność w mediach społecznościowych w celu budowania marki osobistej. Celem pracy jest analiza procesu budowania marki osobistej w social mediach. Przedmiotem przeprowadzonych badań jest 5 profili społecznościowych jednych z najpopularniejszych influencerek, a poruszany problemem badawczy to wykorzystanie mediów społecznościowych w celu zbudowania marki osobistej. Metoda, która została zastosowana w niniejszej pracy badawczej to analiza treści połączona z analizą danych dotyczących zaangażowania odbiorców. Przeprowadzone badania własne ukazują liczbę osób obserwujących analizowane profili, treści jakie zostają zamieszczone przez Influencerki jak również reakcje odbiorców na ten przekaz. Badania własne ukazują wysoka aktywność Influencerek w mediach społecznościowych m.in. na analizowanym Instagramie oraz pozytywny odbiór jaki wywołują ich treści wśród wirtualnej społeczności.