Tytuł pozycji:
A socially engaged brand. Case study: The LEGO Group
The aim of this master's thesis was to present the activities undertakenby companies as part of social involvement and to check the impact of LEGO's social involvement on the brand image and market behavior of consumers.Issues such as corporate social responsibility, cause related marketingand social marketing, as well as the related benefits and risks, were discussed. Selected activities of the LEGO Group in this regard were also presented.The conducted research allowed to conclude that in relation to a random and unrepresentative research sample, LEGO involvement in social issues has a positive impact on the brand image and customer loyalty, but to a lesser extent this involvement has an impact on their purchase decisions.
Celem niniejszej pracy magisterskiej było przedstawienie działańpodejmowanych przez firmy w ramach zaangażowania społecznego i sprawdzenie wpływu zaangażowania społecznego firmy LEGO na wizerunek marki i zachowania rynkowe konsumentów.Omówiono takie zagadnienia jak społeczna odpowiedzialność biznesu, causerelated marketing i marketing społeczny, jak również związane z nimi korzyści i zagrożenia. Przedstawiono także wybrane działania Grupy LEGO w tym zakresie.Przeprowadzone badanie pozwoliło stwierdzić, że w odniesieniu do przypadkowej i niereprezentatywnej próby badawczej zaangażowanie LEGO w kwestie społeczne wpływa pozytywnie na wizerunek marki i lojalność klientów, jednak w mniejszym stopniu to zaangażowanie ma wpływ na ich decyzje zakupowe.