Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of a manager versus motivating employees in public organization

Tytuł:
The role of a manager versus motivating employees in public organization
Rola menedżera a motywowanie pracowników w organizacji pozarządowej
Autorzy:
Pędzich, Dominika
Słowa kluczowe:
MOTIVATION – THEORY OF MOTIVATION – PUBLIC ORGANIZATION – MANAGER
MOTYWACJA – TEORIA MOTYWACJI – ORGANIZACJA PUBLICZNA –– MENADŻER
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy przedstawiono role menadżera, a motywowanie pracowników w organizacji publicznej. W pierwszym rozdziale pracy ukazano pojęcia takie jak motywacja, teorie motywacji, organizacja publiczna oraz menadżer. W drugim rozdziale opisano analizę wpływu menedżera pracowników w organizacji publicznej na przykładzie Szpitala Specjalistycznego im. Jędrzeja Śniadeckiego w Nowym Sączu na podstawie przeprowadzonych badań. Ostatni trzeci rozdział został poświęcony kierunkom usprawnienia procesu motywowania pracowników w badanej organizacji. Wskazano na bariery utrudniające lepsze motywowanie pracowników przez menedżera oraz propozycje zmian w danym procesie. Badanie ankietowe pozwoliło ukazać fakt, że ankietowani posiadają różnorodne zdanie na temat funkcjonowania organizacji oraz menadżera. Byli oni natomiast świadomi tego, w jaki sposób można poprawić warunki ich pracy i system motywacyjny w placówce. Błędy w pracy menadżera takie jak ignorowanie nowych pomysłów pracowników, czy nieodpowiednia komunikacja z personelem pozwoliły wskazać bariery utrudniające komunikacje w organizacji i niski poziom motywacji. Za jedną z głównych barier wskazano za niskie wynagrodzenie, które wpływa na niskie zaangażowanie pracowników. Kolejną barierą wskazaną w badaniach było to, że ankietowani czują się zestresowani ze względu na charakter swojej pracy oraz nadmiar obowiązków, która utrudniają im podzielenie życia prywatnego i służbowego. Zmiana elementu tej równowagi powinna zajść na poziomie organizacji – to ona powinna wprowadzić modyfikacje polityk oraz kultur organizacyjnych, aby wszystkim pracownikom wraz z kadrą kierowniczą funkcjonowało się w niej lepiej.

This paper presents the roles of a manager and motivating employees in a public organization. The first chapter of the work presents concepts such as motivation, theories of motivation, public organization and manager. The second chapter describes the analysis of the influence of an employee manager in a public organization on the example of Szpital Specjalistyczny im. Jędrzej Śniadeckiego in Nowy Sącz on the basis of the conducted research. The last, third chapter was devoted to the directions of improving the process of motivating employees in the analyzed organization. Barriers to better motivation of employees by the manager and proposals for changes in a given process were indicated. The survey showed the fact that the respondents have a different opinion on the functioning of the organization and the management. However, they were aware of how their working conditions and the motivation system in the facility could be improved. Errors in the manager's work, such as ignoring new ideas of employees, or inadequate communication with staff allowed to identify barriers hindering communication in the organization and a low level of motivation. One of the main barriers was indicated as low remuneration, which affects the low involvement of employees. Another barrier identified in the research was that the respondents felt stressed due to the nature of their work and the excess of responsibilities that made it difficult for them to divide their private and professional lives. Changing the element of this balance should take place at the level of the organization - it should introduce modifications to organizational policies and cultures so that all employees, including the management staff, function better in it.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies