Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybory korespondencyjne. Analiza przekazu medialnego dotyczącego wyborów korespondencyjnych w Polsce w 2020 roku

The aim of the study was to verify the polarization of the attitudes of media coverage toward the postal form of presidential election in 2020. The analyzed materials included the content published in "Gazeta Wyborcza" and "Nasz Dziennik". In the empirical chapter, the research subject was defined using a critical and semantic analysis of the subject literature. In order to make further conclusions, the author conducted a quantitative frequency analysis and a comparative analysis of the content of materials published by both periodicals. On the basis of the obtained results, the author performed a comparison, which provided answers for the research questions and partially confirmed or falsified individual elements of the research hypothesis. The summary includes conclusions on the advantages and disadvantages of the methodology used, as well as suggestions for future research. The results of the research processes indicate a diversification of the ways of presenting information. It has been found that the media coverage may be divided into positive, neutral, ambivalent and negative. The characteristic features of each journal and the attitudes toward the postal form of voting were defined.

Celem pracy była weryfikacja polaryzacji stosunku przekazów medialnych do korespondencyjnej formy wyborów prezydenckich w roku 2020. Analizowane materiały obejmowały treści publikowane na łamach „Gazety Wyborczej” oraz „Naszego Dziennika”. W treści rozdziału empirycznego zdefiniowano przedmiot badawczy przy pomocy krytycznej oraz semantycznej analizy literatury przedmiotu. Dla późniejszego wnioskowania przeprowadzono ilościową analizę frekwencyjną oraz porównawczą analizę zawartości materiałów publikowanych przez oba periodyki. Na podstawie pozyskanych wyników wykonano porównanie, które pozwoliło odpowiedzieć na zadane pytania badawcze oraz częściowo potwierdzić lub sfalsyfikować poszczególne elementy hipotezy badawczej. W podsumowaniu zawarto wnioskowanie dotyczące atutów i uchybień wykorzystanej metodologii, a także sugestie dla przyszłych badań. Wyniki przeprowadzonych procesów badawczych wskazują na zróżnicowanie charakteru przekazów. Wykazano rozróżnienie na przekaz pozytywny, neutralny, ambiwalentny oraz negatywny. Zdefiniowano cechy charakterystyczne dla publikacji każdego z dzienników, a także stosunek wobec korespondencyjnej formuły wyborów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies