Tytuł pozycji:
Co zamiast hejtu? Językowe środki i strategie komunikacji wspierającej na przykładzie profilu "Wysoko Wrażliwa"
- Tytuł:
-
Co zamiast hejtu? Językowe środki i strategie komunikacji wspierającej na przykładzie profilu "Wysoko Wrażliwa"
What instead of hate? Linguistic measures and strategies of supportive communication on the example of "Wysoko Wrażliwa" profile
- Autorzy:
-
Małek, Oliwia
- Słowa kluczowe:
-
hate, supportive communication, empathy, assertiveness, communication barriers, linguistic politeness, speech acts, speech genres, communication strategies
hejt, komunikacja wspierająca, empatia, asertywność, bariery komunikacyjne, grzeczność językowa, akty mowy, genry mowy, strategie komunikacyjne
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca magisterska poświęcona jest komunikacji wspierającej samorozwój i samoakceptację. Inspiracją do jej napisania stał się hejt internetowy oraz popularny profil na Instagramie, który sprzeciwia się hejtowi poprzez zachęcanie internautów do budowania świadomej relacji ze sobą. Celem pracy jest analiza środków językowych oraz strategii komunikacyjnych występujących w narracji prowadzonej przez twórczynię wspomnianego profilu. Część analityczna skupiona jest w obrębie trzech głównych działań komunikacyjnych. Są nimi: komplement, afirmacja oraz przypominajka. Poszczególne działania komunikacyjne wiążą się z wyróżnionymi strategiami komunikacyjnymi, które autorka pracy konfrontuje z najbardziej znanymi barierami komunikacyjnymi i zasadami grzeczności językowej. Analiza materiału badawczego nawiązuje również do teoretycznych zagadnień związanych z empatią i asertywnością oraz obejmuje odniesienie do teorii aktów mowy i genrów mowy.
This thesis is about communication that supports self-development and self-acceptance. The inspiration for writing it came from hate on the Internet and popular Instagram profile, which opposes hate by encouraging social media users to build a conscious relationship with themselves. The aim of the thesis is to analyze linguistic measures and communication strategies, which appeared in the mentioned Instagram profile. The analytical part of this thesis is focused on three main communication strategies, which are: a compliment, an affirmation and a reminder. Each of these strategies consists of different subcategories of communication strategies, which are confronted with the most popular communication barriers and concepts of linguistic politeness. The research material is also analyzed in terms of empathy, assertiveness, speech acts and speech genres.