Tytuł pozycji:
Wykorzystanie internetowej komunikacji marketingowej w promocji obiektów hotelarskich
Współczesne przedsiębiorstwa hotelowe w dobie rozwoju internetu i cyfryzacji, w znacznym stopniu obszar podejmowanych działań marketingowych, także z zakresu komunikacji marketingowej, przenoszą do przestrzeni mediów społecznościowych. Media społecznościowe w obecnych czasach stanowią źródło informacji zarówno o organizacji lub produkcie, jak i są przestrzenią na wymianę opinii i wrażeń użytkowników. Ze względu na ich ogromny wpływ na kształtowanie ówczesnej gospodarki i sfery biznesowej, stały się powszechnie wykorzystywanym medium do komunikacji marketingowej przedsiębiorstw z interesariuszami. Celem niniejszej pracy jest wskazanie istoty komunikacji marketingowej z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Celem badań natomiast ocena skuteczności komunikacji marketingowej prowadzonej w Plaza Boutique Hotel w Krakowie, w oparciu o najczęściej wykorzystywaną przez hotel platformę społecznościową. Wnioski które są zwieńczeniem omawianego przedmiotu badań, ukazują konieczność dalszego monitorowania wdrożonych działań z zakresu strategii marketingowej hotelu.
Contemporary hotel enterprises in the era of the development of the Internet and digitization, to a large extent transfer the area of their marketing activities, also in the field of marketing communication, to the space of social media. Nowadays, social media is a source of information both about an organization or a product, and space for the exchange of opinions and impressions of users. Due to their enormous influence on the shaping of the economy and the business sphere of the time, they became a widely used medium for marketing communication between companies and their stakeholders. The aim of this study is to show the essence of marketing communication with the use of social media. The aim of the research is to evaluate the effectiveness of marketing communication carried out at the Plaza Boutique Hotel in Krakow, based on the social networking platform, most frequently used by the hotel. Conclusions which are the culmination of the discussed subject of research, shows the need for further monitoring of the implemented activities in the field of the hotel's marketing strategy.