Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ innowacji na rozwój oferty w wybranych gospodarstwach agroturystycznych

Tytuł:
Wpływ innowacji na rozwój oferty w wybranych gospodarstwach agroturystycznych
Impact of innovation on the development of the domestic agritourism offer
Autorzy:
Zyznar, Aleksandra
Słowa kluczowe:
Agroprzedsiębiorca - Innowacyjność – Gospodarstwa Agroturystyczne – Turystyka - Otoczenie
Agro-entrepreneur- Innovation - Agritourism Farms - Tourism - Surroundings
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper deals with the research problem concerning the attitude of Polish agroentrepreneurs to innovation and undertaking such activities in their own activities. The work consists of three chapters - two theoretical and one empirical. The aim of the study was to show the importance of innovation in building the competitive advantage of agritourism enterprises, and the aim of the research was to analyze of perception of implemented innovations in agritourism farms by entrepreneurs. The research was conducted in the form of online surveys, and in the group of 50 random respondents there were entrepreneurs running agritourism business in Poland. On the basis of the survey results, it can be noticed that in most cases domestic agro-entrepreneurs are willing or even very willing to introduce innovations in their agrotourism farms. most often expansion of the previous offer. The surveyed agro-entrepreneurs indicated various reasons for implementing innovative solutions, but also emphasized the barriers they encounter when implementing them, such as insufficient financial resources.

W niniejszej pracy podjęto problem badawczy dotyczący stosunku polskich agroprzedsiębiorców do innowacji i podejmowania takich działań we własnych działalnościach. Całość pracy składa się z trzech rozdziałów – dwóch teoretycznych i jednego empirycznego. Celem pracy było ukazanie znaczenia innowacji w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw agroturystycznych, a cel badań stanowiła analiza postrzeganiawdrażanych innowacji w gospodarstwach agroturystycznych przez przedsiębiorców. Badania zostały przeprowadzone w formie internetowych ankiet, a w grupie 50 –ciu losowych ankietowanych znaleźli się przedsiębiorcy prowadzących działalność agroturystyczną w Polsce. Na podstawie pzreprowadzonych wyników badań sondażowych można zauważyć, że krajowi agroprzedsiębiorcy w większości przypadków są chętni lub nawet bardzo chętni do wprowadzania innowacji w swoich gospodarstwachagroturystycznych Ponadto większość deklaruje, że ostatnio podjęte innowacyjne przedsięwzięcie miało miejsce na przestrzeni od ostatnich miesięcy do 3 lat, a była to najczęściej rozbudowa poprzedniej oferty. Badani agroprzedsiębiorcy wskazywali na różne powody wdrażania innowacyjnych rozwiązań, ale również podkreślali bariery, na które natrafiają przy ich wdrażaniu dotyczące m.in. braku wystarczających środków finansowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies