Tytuł pozycji:
Wizerunek marek kosmetyków pielęgnacyjnych a nurt body positive – na przykładzie marek: Nivea, Dove i Bielenda
- Tytuł:
-
Wizerunek marek kosmetyków pielęgnacyjnych a nurt body positive – na przykładzie marek: Nivea, Dove i Bielenda
The image of skincare brands and the body positive trend – on the example of the brands: Nivea, Dove and Bielenda
- Autorzy:
-
Ziętarska, Klaudia
- Słowa kluczowe:
-
body positive, brand image, brand management, care cosmetics, marketing activities
ciałopozytywność, działania marketingowe, kosmetyki pielęgnacyjne, wizerunek marki, zarządzanie marką
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym tematem rozważań w niniejszej pracy jest wizerunek marek kosmetyków pielęgnacyjnych, zgłębiony na przykładzie trzech wybranych marek: Nivea, Dove oraz Bielenda. Celem pracy jest identyfikacja tego, czy i w jakim stopniu ciałopozytywność wywiera wpływ na wizerunek poszczególnych marek w oczach konsumentów. Postawiono dwie hipotezy – jedną główną, brzmiącą: wykorzystywanie założeń ruchu ciałopozytywności w działaniach marketingowo-reklamowych w znacznym stopniu wpływa na wizerunek wybranych marek kosmetyków pielęgnacyjnych: Dove, Nivea oraz Bielenda, a także jedną szczegółową, która mówi, iż wykorzystywanie wspomnianego nurtu body positive ma decydujące znaczenie podczas wyboru kosmetyków pielęgnacyjnych konkretnej marki. Na potrzeby pracy przeprowadzono badania w formie ankiety, której wyniki zostały poddane analizie i interpretacji. Najważniejsze wnioski sprowadzają się do tego, iż wykorzystywanie nurtu body positive w działaniach marketingowo-reklamowych w znacznym stopniu wpływa jedynie na wizerunek marki Dove, z kolei marginalne znaczenie ma w przypadku wpływu na wizerunek marek Nivea oraz Bielenda.
The main topic of consideration in your work is the image of care brands, explored to represent the three brands: Nivea, Dove and Bielenda. The aim of the study is to identify whether and to what extent body positivity affects the image of individual brands in the eyes of consumers. Two hypotheses were formulated - the main one: the use of the assumptions of the body-positivity movement in marketing and advertising activities significantly affects the image of selected brands of skin care cosmetics: Dove, Nivea and Bielenda. The second, detailed hypothesis says that the use of the aforementioned body positive trend is of decisive importance when choosing skin care cosmetics of a particular brand. For the purposes of the study, research was carried out in the form of a questionnaire, the results of which were analyzed and interpreted. The most important conclusions concern the fact that the use of the body positive trend in marketing and advertising activities largely affects only the image of the Dove brand, while it is of marginal importance in the case of the image of the Nivea and Bielenda brands.