Tytuł pozycji:
Effective sales and psychological factors on influencing the opinions of students of management-related faculties and economics
The main objective for this study is to theoretically and practically describe the perceptions of students in the fields of management and economics the importance of psychological factors and the significance of new media on the course of effective sales, including the process of making purchasing decisions. Modern social reality is mainly based on the implementation of various sales, purchases and making various - often not easy - decisions in this regard. Management and economics graduates should be experts in the in the implementation of these processes. The assumption is that they need to realize how important psychological factors affect sales/purchasing decisions, or how much influence is exerted by new media. Therefore, in the course of the research procedure carried out, it was assumed that respondents would have knowledge in this regard.The conducted research confirmed the main assumption. This is because it was shown that indeed students of economics and management are aware of the importance of psychological factors for conducting effective sales. They also know that without new technologies it is rather impossible to realize sales at a satisfactory level today.
Głównym celem pracy jest teoretyczne i praktyczne opisanie postrzegania przez studentów kierunków związanych z zarządzeniem i ekonomią znaczenia czynników psychologicznych i znaczenia nowych mediów na przebieg efektywnej sprzedaży, w tym proces podejmowania decyzji zakupowych. Współczesna rzeczywistość społeczna w głównej mierze opiera się na realizowaniu różnych sprzedaży, zakupów i podejmowaniu w tym zakresie różnych – często niełatwych – decyzji. Absolwenci kierunków związanych z zarządzaniem i ekonomią powinni być ekspertami w realizacji tych procesów. Muszą oni zdawać sobie sprawę z tego, jak ważnymi czynnikami wpływającymi na sprzedaż/decyzje zakupowe są czynniki psychologiczne, czy też jak duży wpływ wywierają nowe media. W związku z tym w toku realizowanej procedury badawczej założono, że respondenci będą mieli wiedzę w tym zakresie. Przeprowadzone badania potwierdziły główne założenie. Wykazano bowiem, że istotnie studenci ekonomii i zarządzania zdają sobie sprawę z tego, jak ważne są czynniki psychologiczne dla prowadzenia efektywnej sprzedaży. Wiedzą też, że bez nowych technologii raczej niemożliwe jest współcześnie realizowanie sprzedaży na zadowalającym poziomie.