Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kryzys wizerunkowy podmiotu sfery publicznej a media społecznościowe

Tytuł:
Kryzys wizerunkowy podmiotu sfery publicznej a media społecznościowe
The image crises of an entity in the public sphere and social media
Autorzy:
Czernik, Karina
Słowa kluczowe:
social media, image crisis, crisis situation, image
media społecznościowe, kryzys wizerunkowy, sytuacja kryzysowa, wizerunek
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jednymi z najczęściej pojawiających się kryzysów w przestrzeni medialnej są kryzysy wizerunkowe, w których przebieg zaangażowane są media społecznościowe. Podmioty sfery publicznej coraz chętniej komunikują się ze społeczeństwem za pośrednictwem social mediów. Przebieg i skutki kryzysu wizerunkowego w przypadku podmiotu sfery publicznej – np. polityka mogą różnić się od przebiegu i skutków kryzysu podmiotu sfery prywatnej. Celem pracy jest dokonanie charakterystyki i oceny zarządzania w sytuacji kryzysu wizerunkowego z wykorzystaniem mediów społecznościowych w podmiotach sfery publicznej, a przedmiotem analizy jest kryzys wizerunkowy Michała Dworczyka i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów związany z wyciekiem dokumentów z prywatnej skrzynki mailowej dotyczących spraw wagi państwowej. Badania zostały wykonane za pomocą metody badawczej desk research (analiza danych zastanych). Badania pozwoliły określić, jak przebiega sytuacja kryzysu wizerunkowego w podmiotach sfery publicznej z zaangażowaniem mediów społecznościowych, jakie działania są przez te podmioty podejmowane w celu opanowania takiego kryzysu, a także czy działania te są zgodne z zasadami zarządzania kryzysowego. Interpretacja danych zawartych w materiałach wskazała, że omawiany kryzys pogłębiał się do momentu zastąpienia go innym – wtedy zainteresowanie wyciekiem dokumentów zaczęło maleć. Podejmowane były również próby manipulacji politycznej, w celu odwrócenia uwagi od kryzysu. Uznać należy, że kryzys wizerunkowy Michała Dworczyka i KPRM nie został zażegnany, istnieje prawdopodobieństwo, że wróci, uderzy mocnej i może okazać się zgubny w konsekwencjach.

Image crises in social media are one of the most common crises in the public sphere. Public sphere entities are more and more willing to communicate with the society via social media. The course and effects of the crisis in the case of a public sphere entity - e.g. politics may differ from the course and effects of the crisis of the private sphere entity. The aim of the study is to characterize and assess the management of an image crisis with the use of social media in public entities. The subject of the analysis is the image crisis of Michał Dworczyk and the Chancellery of the Prime Minister related to the leakage of documents from a private e-mail box regarding matters of state importance. The study was performed using the desk research method. The study allowed to determine how the situation of the image crisis in the public sector entities is proceeding with the involvement of social media, what actions are taken by them to overcome such a crisis, and whether these actions are in line with the principles of crisis management. The interpretation of the data contained in the materials indicated that the crisis deepened until it was replaced by another. Then the interest in the leakage of documents began to decline. There have also been attempts at political manipulation to draw attention from the crisis. It should be acknowledged that the image crisis of Michał Dworczyk and the Chancellery of the Prime Minister has not been resolved. There is a probability that it will come back, hit stronger and may turn out to be fatal in consequences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies