Tytuł pozycji:
The usage of social media in formal and informal education of future managers
Nowadays social media offer many opportunities for people. They have become not only a useful tool in private life, but also fulfill their functions well in other life situations. The future managers should be aware of the impact social media can have on his education. The use of social media in education has still not been adequately researched. The aim of the study was to analyze the influence of social media on the process of educating future managers. Conducting the research allowed for drawing conclusions and proposing improvements in education with the use of social media. In order to obtain the results consistent with reality, the study was carried out using the quantitative method. It consists in collecting answers from (N=104) students of the Faculty of Management and Social Communication at the Jagiellonian University and the Faculty of Management at AGH University of Science and Technology - by means of an online questionnaire. Analyzing the answers of students of both groups allowed to determine how future managers use social media. Social media is often used by students for educational purposes, however the approach to learning differs depending on the university. Students also admit that the use of social media in formal education is still low.
Media społecznościowe w dzisiejszych czasach dają ludziom wiele możliwości. Stały się one nie tylko przydatnym narzędziem w życiu prywatnym, ale równie dobrze spełniają swoje funkcje w innych sytuacjach życiowych. Przyszły menedżer powinien mieć świadomość, jaki wpływ media społecznościowe mogą wywrzeć na jego kształcenie. Wykorzystanie mediów społecznościowych w edukacji wciąż nie zostało w należyty sposób zbadane. Celem pracy było przeanalizowanie wpływu mediów społecznościowych na proces kształcenia przyszłych menedżerów. Przeprowadzenie badań pozwoliło na wyciągnięcie wniosków i zaproponowanie ulepszeń w edukacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych. W celu uzyskania wyników zgodnych z rzeczywistością badanie przeprowadzone zostało metodą ilościową. Polega ona na zebraniu odpowiedzi (N=104) studentów Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Wydziału Zarządzania na Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica – za pomocą ankiety internetowej. Przeanalizowanie odpowiedzi studentów obu grup pozwoliło określić, w jaki sposób przyszli menedżerowie wykorzystują media społecznościowe. Media społecznościowe często są wykorzystywane przez studentów w celach edukacyjnych, jednak podejście do nauki różni się w zależności od uczelni. Studenci przyznają również, że wykorzystanie mediów społecznościowych w edukacji formalnej jest wciąż na niskim poziomie.