Tytuł pozycji:
Wykorzystanie emoji w mediach społecznościowych przez firmy w komunikacji marketingowej i wizerunkowej
Social media is considered as one of the main channels of modern communication. Precise understanding of the mechanism of its functioning and the use of methods which draw the recipient’s attention may turn out to be the key to developing the brand and success. The main purpose of the master thesis was to introduce the topic of social media, marketing communication and the use of emoji within it. The study showed how companies in Poland and abroad cope with the subject of using emojis in their social media for promotional and image purposes as well as the assessment on how it impacts on the whole process of marketing communication. In order to carry out primary research and then develop the results the technique of internet survey was used. It had an nationwide range and was conducted on 100 active internet users. The results of the study indicate that emojis used by companies in their social media play a powerful role in internet marketing and highly affect the effectiveness of brand communication and its positive image within the network users.
Media społecznościowe to jeden z najistotniejszych kanałów współczesnej komunikacji. Dokładne zrozumienie mechanizmu ich funkcjonowania oraz zastosowanie metod, przyciągających uwagę odbiorcy, może okazać się kluczem do sukcesu i rozwoju marki w przestrzeni internetowej. Celem pracy było przedstawienie tematyki dotyczącej mediów społecznościowych, komunikacji marketingowej oraz emoji marketingu. Badanie pokazało, jak z tematyką wykorzystania emoji w mediach społecznościowych w swojej komunikacji marketingowej, w celach promocyjnych i wizerunkowych radzą sobie firmy w Polsce i za granicą, a także ocena wpływu emoji na całokształt tego procesu. Do przeprowadzenia badań pierwotnych i opracowania wyników na tej podstawie wykorzystano badanie sondażowe, do którego użyto technikę – ankietę internetową. Miało ono zasięg ogólnopolski i przeprowadzone zostało na próbie 100 respondentów, będących użytkownikami Internetu. Wyniki badania wskazują, że stosowane w przekazach firm w mediach społecznościowych emoji odgrywają potężną role w marketingu internetowym i w dużym stopniu wpływają na skuteczność komunikacji marek oraz pozytywny jej wizerunek w opinii użytkowników sieci.