Tytuł pozycji:
The Europeanisation of EU Railway Policy - Hungarian and Polish strategies for adopting the political pillar of the EU’s Fourth Railway Package
- Tytuł:
-
The Europeanisation of EU Railway Policy - Hungarian and Polish strategies for adopting the political pillar of the EU’s Fourth Railway Package
Europeizacja polityki kolejowej UE - węgierskie i polskie strategie przyjęcia politycznego filaru Czwartego Pakietu Kolejowego UE
- Autorzy:
-
Illés, Gergő
- Słowa kluczowe:
-
rail market, Europeanisation, Fourth Railway Package, political pillar, European Union, rail transport
rynek kolejowy, Europeizacja, Czwarty Pakiet Kolejowy, filar polityczny, Unia Europejska, transport kolejowy
- Język:
-
angielski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem tej pracy jest zbadanie strategii realizacji filaru politycznego IV pakietu kolejowego na Węgrzech i w Polsce wykorzystując koncepcję europeizacji. Celem pracy jest analiza zakresu zmian wewnętrznych spowodowanych dostosowaniem do tej zeuropeizowanej polityki. Po wstępie w rozprawie przedstawiam podstawy teoretyczne badań, ramy metodologiczne oraz omawiam węgierski i polski rynek kolejowy. W rozdziale zawierającym wyniki badań analizuję węgierskie i polskie strategie adaptacyjne z trzech różnych perspektyw. Po pierwsze, w obszarze ideologicznym analizuję stosunek obu krajów do filaru rynkowego. Po drugie, wyniki mapowania są porównywane z wystąpieniami polityków dotyczącymi filaru politycznego w parlamentach europejskim i narodowych. Na koniec analizuję stanowiska partii w głosowaniach związanych z filarem politycznym w parlamentach europejskim i narodowych. Ostatni rozdział zawiera podsumowanie wyników badań, ograniczenia i luki w badaniach oraz wnioski końcowe.
The objective of this thesis is to examine the implementation strategies of the political pillar of the Fourth Railway Package in Hungary through the lens of Europeanisation. It aims to uncover the extent of domestic change caused by the adoption of a Europeanised policy. After the introduction, the thesis draws up the theoretical background, methodological framework, and the background of the Hungarian and Polish railway markets. The chapter containing research findings analyses Hungarian and Polish adaptation strategies from three different perspectives. First, an ideological mapping analyses the two countries’ attitudes to the political pillar. Second, the mapping’s findings are compared with politicians’ speeches concerning the political pillar in the European and national parliaments. Finally, the analyses are compared with the voting behaviour of parties relating to the political pillar in the European and national parliaments. The final chapter provides the summary of findings, research limitations, gap in research and conclusions.