Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fake news in the context of obtaining information on social media. Case study.

Tytuł:
Fake news in the context of obtaining information on social media. Case study.
Fake news w kontekście pozyskiwania informacji w mediach społecznościowych. Studium przypadku
Autorzy:
Przystał, Gabriela
Słowa kluczowe:
bańka informacyjna, fałszywe informacje, media społecznościowe, pozyskiwanie informacji, zachowania informacyjne
fake news, information behaviour, information bubbles, information gathering, social media
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy przedstawiono pojęcie fałszywych informacji w odniesieniu do pozyskiwania informacji w mediach społecznościowych. Przedstawiono pojęcia informacji oraz zachowań informacyjnych, szczególnie w odniesieniu do pozyskiwania informacji. Scharakteryzowano zagadnienie prawdy w informacji oraz metody oceny jakości informacji, a także zjawisko dzielenia się informacją w mediach społecznościowych. Podjęto się próby charakterystyki fałszywych informacji i koncepcji bańki informacyjnej, w której użytkownicy często dzielą się fake newsami.W pracy podjęto badania własne, gdzie na podstawie studium przypadku oraz analizie treści poddano ocenie zawartość postów i dyskusji w trzech grupach na Facebooku, które zrzeszały społeczność negatywnie nastawioną do pandemii COVID-19 oraz szczepień w kontekście pozyskiwania i dzielenia się fałszywymi informacjami.

The bachelor thesis presents the concept of fake news and false information in relation to obtaining information on social media. The concepts of information and informational behaviour are presented, especially in relation to information acquisition. The problem of truth in information and methods of assessing the quality of information were characterized, as well as the phenomenon of sharing information in social media. Attempts have been made to characterize false information, as well as the concept of an information bubble, in which users often share fake news. The study undertook own research, where, based on a case study and content analysis, the content was analysed of three Facebook groups discussions and posts, which brought together a community that was negative about COVID-19 pandemic and vaccinations in the context of obtaining and sharing false information.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies