Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu działalnością instytucji muzealnych w sytuacji kryzysowej

Tytuł:
Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu działalnością instytucji muzealnych w sytuacji kryzysowej
Social media usage in the management of museum institutions in the crisis situation
Autorzy:
Sawczuk, Magdalena
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński, Instytut Przedsiębiorczości
Słowa kluczowe:
kryzys
zarządzanie
media społecznościowe
muzeum
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/pl/legalcode
Linki:
https://przedsiebiorczosc.uj.edu.pl/documents/137560027/151918103/Monografia_Digital_Ninja_03_FINAL.pdf#page=23  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kryzysy i trudności nie są dla muzeów obcym zagadnieniem, jednakże sytuacja spowodowana pandemią COVID-19 miała wymiar szczególny. Odgórne decyzje o zamknięciu instytucji kultury, niepewność towarzysząca planowaniu i organizowaniu kolejnych działań oraz przedłużające się specjalne zasady funkcjonowania sprawiły, że to zagadnienie warte jest zgłębienia. Trudności odczuwały zarówno osoby odwiedzające, jak i przede wszystkim pracownicy instytucji. Utrudniony dostęp do aktywności stacjonarnych sprawił, że przeniosły się one w przestrzeń wirtualną. Celem badania była analiza i ocena działań podejmowanych w muzeach w sytuacji kryzysowej, która została spowodowana pandemią COVID-19. Do realizacji zastosowano jakościowe podejście badawcze z metodyką wielokrotnego studium przypadku. Wyniki badania pokazują, że poza ukierunkowaniem na bardziej interaktywną komunikację z otoczeniem działania podejmowane przez muzea obejmowały przede wszystkim przygotowywanie tematycznych materiałów wideo oraz transmitowanie relacji na żywo. Ponadto, pomimo trudności i ogólnej niepewności, zorientowanie działań na przestrzeń wirtualną miało także pozytywne aspekty, dotyczące praktycznej realizacji muzeum jako miejsca inkluzywnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies