Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ stresu zawodowego na poziom satysfakcji pracowników korporacji

Tytuł:
Wpływ stresu zawodowego na poziom satysfakcji pracowników korporacji
The impact of professional stress on the level of satisfaction of corporate employees
Autorzy:
Kwiecień, Małgorzata
Słowa kluczowe:
determinanty satysfakcji zewnętrznej i wewnętrznej z pracy, źródła stresu zawodowego, korporacja
determinants of external and internal satisfaction with work, sources of professional stress, corporation
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Bachelor’s thesis aims to examining the influence of occupational stress on the level of job satisfaction. The research was conducted among corporate employees using two questionnaires: part of the Occupational Stress Indicator questionnaire by Cooper, Sloan’a oraz Williams’a. the Minnesota Satisfaction Questionnaire was used to measure job satisfaction. The main sources of stress for corporate employees are: the climate, relations with others and management. The determinants that affect the level of external satisfaction are: the content and scope of the work performed, the stability of employment and the cooperation of employees. The level of internal satisfaction is influenced by such aspects as: independence, variety of tasks, social status, moral values and the ability to help and give orders to others. It turned out that there is a relationship between the sources of stress and the determinants of job satisfaction. The sources of stress are correlated with the following elements of external satisfaction: the way the company's policy is implemented in practice and the remuneration in relation to the work performed. In the case of internal satisfaction, these are the relationships between: the ability to perform your work independently, promotion, dealing with various matters, the way in which competences and skills are used, freedom in making decisions, and the level of achievement at work.

Celem pracy jest zbadanie wpływu stresu zawodowego na poziom satysfakcji z pracy. Badania zostały przeprowadzone wśród pracowników korporacyjnych za pomocą dwóch kwestionariuszy: części kwestionariusza Occupational Stress Indicator autorstwa Cooper’a, Sloan’a oraz Williams’a. A do pomiaru satysfakcji z pracy zawodowej zastosowany został Minnesota Satisfaction Questionnaire. Głównymi źródłami stresu dla pracowników korporacji jest: klimat oraz relacje z innymi i zarządzanie. Determinantami, które wpływają na poziom satysfakcji zewnętrznej są: treść i zakres wykonywanej pracy, stałość zatrudnienia oraz współdziałanie pracowników. Na poziom satysfakcji wewnętrznej mają wpływ takie aspekty jak: niezależność, różnorodność zadań, status społeczny, wartości moralne oraz możliwość pomagania i wydawania poleceń innym. Okazało się, że istnieje zależność między źródłami stresu a determinantami satysfakcji z pracy. Źródła stresu są skorelowane z następującymi elementami satysfakcji zewnętrznej: sposób w jaki sposób polityka firmy realizowana jest w praktyce i wynagrodzenie w stosunku do wykonywanej pracy. W przypadku satysfakcji wewnętrznej są to związki między: możliwością wykonywania swojej pracy w sposób niezależny, awansu, zajmowania się różnymi sprawami, sposób w jakim wykorzystywane są kompetencje i umiejętności, swobodą w podejmowaniu decyzji, poziomem osiągnieć w pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies