Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

#MeToo w teatrze jako partycypacyjne badanie artystyczne

Tytuł:
#MeToo w teatrze jako partycypacyjne badanie artystyczne
#MeToo in theater as a participatory artistic research
Autorzy:
Kwaśniewska-Mikuła, Monika
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
teatr
partycypacja
sztuki performatywne
#MeToo
instytucja
Język:
polski
ISBN, ISSN:
08670633
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/273679/edition/237541/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Autorka stawia tezę o partycypacyjnym charakterze w ruchu #MeToo i dowodzi jej odnosząc się głównie do sztuk performatywnych (przywołując zarówno działania instytucjonalne, jak i artystyczne). Zauważa, że w ruchu #MeToo, podobnie, jak w sztukach perfomatywnych to, co estetyczne splata się z tym, co etyczne. W kontekście tych zagadnień przygląda się tekstowi Michała Telegi Aktorki, czyli przepraszam, że dotykam i jego czytaniu perfomatywnemu wskazując, że łączy on działanie artystyczne z instytucjonalnym oraz etyczne z estetycznym. Analiza ta zadaje pytania o źródła instytucjonalnej i afektywnej sprawczości wydarzenia artystycznego i możliwe zastosowanie podobnych metod w przyszłości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies