Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kitty - o cisne silencioso no conto "A morte do cisne" de Teresa Veiga

Tytuł:
Kitty - o cisne silencioso no conto "A morte do cisne" de Teresa Veiga
Kitty, the silent swan in the short story "The death of a swan" by Teresa Veiga
Autorzy:
Válová, Karolina
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
Teresa Veiga
body
contos portugueses
silêncio
Portuguese short story
corpo
woman
mulher
silence
Język:
portugalski
ISBN, ISSN:
20828594
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://journals.akademicka.pl/si/article/view/4746  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Neste artigo tentarei examinar o fenómeno do silêncio na prosa portuguesa, especialmente o fenómeno do silêncio “feminino”. Esse silêncio específico não é causado por falta de voz ou de palavras, mas pela ausência de ouvintes. A protagonista do texto analisado, Kitty, do conto "A morte do cisne", do livro A gente melancolicamente louca (Veiga, 2015) de Teresa Veiga, utiliza o seu corpo e as suas habilidades de sedução para uma comunicação alternativa, transformando- -os posteriormente num instrumento de revolta. No conto, a mulher é comparada a um cisne. A partir de e um estudo literário centrado na psicanálise de Água e sonhos de Gaston Bachelard (1942), tentarei interpretar esse motivo.

The aim of the article is to explore the motif of silence in Portuguese prose, and primarily the phenomenon of “female” silence. This type of silence is not caused by the lack of voice or missing words, but by the absence of listeners. Kitty, the female protagonist of Teresa Veiga’s short story “The Death of a Swan” (A morte do cisne), published in her collection [Melancholically Crazy People] (Gente melancolicamente louca, 2015), uses her body and her seductive abilities for alternative communication. Later, the body is converted to an instrument of revolt. In the short story, a woman is compared to a swan. This motif will be interpreted with the support of Gaston Bachelard’s Water and Dreams, which assumes a psychoanalytic point of view.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies