Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of new media in employee recruitment

Tytuł:
The role of new media in employee recruitment
Rola nowych mediów w rekrutacji pracowników
Autorzy:
Jędrocha, Sabina
Słowa kluczowe:
Nowe media - rekrutacja – pracownik – metody rekrutacji
New media – recruitment – employee – recruitment methods
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wprowadzenie: Proces rekrutacji pracownika wymaga zastosowania właściwiedobranych metod, technik i narzędzi. Kluczowe znaczenie mają także cechy dominującegomedium, które ma wpływ na przebieg i skuteczność procesu rekrutacyjnego.Celem pracy była analiza wykorzystania nowych mediów w czasie rekrutacji w Polce.Cel badania to diagnoza użycia nowych mediów przez przedsiębiorstwa i osobyposzukujące pracy w czasie rekrutacji nowych pracowników.Materiał i metody: Przeprowadzono badania sondażowe wśród pracowników HR irekrutowanych pracowników: internauci i członkowie bliższego środowiska społecznegoautorki pracy. Badaniem objęto dwie grupy pracowników, dlatego użyto dwóchkwestionariuszy. W badaniu wzięło udział 125 respondentów. Wśród pracowników HRprzeważali mężczyźni, w wieku od 30 do 39 lat z wykształceniem wyższym, na stanowiskumenedżerskim i stażem do 9 lat. Pracowali głównie w przedsiębiorstwach usługowych,produkcyjnych i handlowych. Natomiast wśród rekrutowanych pracowników przeważałykobiety, w wieku do 29 lat, legitymujące się wykształceniem wyższym i średnim, stażemzawodowym do 9 lat, zajmujący szeregowe stanowiska pracy oraz menedżerskie niskiegoszczebla. Najczęściej uczestniczyli w rekrutacji, którą przeprowadziło przedsiębiorstwausługowe, handlowe i logistyczne.Wyniki: Większość rekrutowanych pracowników często używało nowych mediów wczasie poszukiwania pracy, do których należały: portale ogólnopolskie, regionalne ibranżowe, mobilne aplikacje i strony WWW potencjalnych pracodawców. Stosowali je, abyposzukiwać ogłoszeń o pracy, przesłać potencjalnemu pracodawcy wymagane dokumenty iwypełnić formularz zgłoszeniowy. Ci respondenci nisko ocenili nowe media ze względu namałą rzetelność treści w ogłoszeniach o pracę. Sformułowali średnią ocenę nowych mediówze względu na ich wsparcie dla skuteczności procesu rekrutacyjnego. Większośćprzedsiębiorstw organizujących rekrutację nowych pracowników używało tradycyjnych inowych mediów, dostosowując je do profilu poszukiwanego kandydata do pracy. Korzystanoz portali, wirtualnych targów i biur pracy, firmowej strony WWW, branżowych itowarzyskich mediów społecznościowych. Większość przedsiębiorstw używało nowychmediów dla zamieszczenia ogłoszenia, komunikacji z kandydatami, umożliwienia imniezbędnych dokumentów, udziału w spotkania on-line. Ich pracownicy HR średnio ocenili5skuteczność procesu rekrutacyjnego z wykorzystaniem nowych mediów. Organizacjepowinny zoptymalizować użycie takich mediów dzięki targom on-line dla pozyskaniawartościowych studentów, internetowym wyszukiwarkom pracowników i lepszemuwykorzystaniu istniejącego i dostępnego im potencjału stosowanych nowych mediów.

Introduction: The employee recruitment process requires the use of properly selectedmethods, techniques and tools. Other key factors are the features of the dominant medium thathave an impact on the course and effectiveness of the recruitment process.The aim of the work was to analyse the use of the new media at the time of recruitmentin Poland.The aim of the survey was to diagnose the use of the new media by enterprises andjob-seekers during the recruitment of new employees.Material and methods: A survey was conducted among HR employees and recruitedemployees: Internet users and members of the closer social environment of the author of thework. The survey covered two groups of employees, so two questionnaires were used. 125respondents took part in the survey. Most of the HR employees were men aged between 30and 39 years, with higher education, in a managerial position and with an experience of up to9 years. They worked mainly in service, production and trade enterprises. Most of therecruited employees were women aged up to 29 years with secondary or higher education anda work experience of up to 9 years, holding rank-and-file positions and junior managerialpositions. They participated most often in the recruitment process conducted by service, tradeand logistic enterprises.Results: At the time of seeking a job, most of the recruited employees often used thenew media, including nationwide, regional and industry portals, mobile applications andwebsites of potential employers. They used these media for looking for job advertisements,submitting required documents to a potential employer and fill in the application form. Theserespondents assessed the effectiveness of the new media as low because of the insufficientreliability of the content in job advertisements. They formulated the average assessment of thenew media due to their support for the effectiveness of the recruitment process. Mostenterprises organising the recruitment of new employees used traditional and new media by6adapting them to the profile of the sought-after candidate. They made use of portals, virtualfairs and employment agencies, the company website, as well as business and socialnetworking sites. A majority of enterprises used the new media for the publication of anadvertisement, communication with candidates and enabling them to submit necessarydocuments and to take part in online meetings. Their HR employees assessed theeffectiveness of the recruitment process using the new media as average. Organisations shouldoptimise the use of such media thanks to online fairs for the acquisition of valuable students,employee search engines and the better utilisation of the existing and available potential of thenew media in use.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies