Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Flânerie" : to get lost in the metropolis

Tytuł:
"Flânerie" : to get lost in the metropolis
"Flânerie" : perdersi nella metropoli
Autorzy:
Campa, Riccardo
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
visual sociology
futurism
futurismo
photography
metropolis
"flânerie"
metropoli
sociologia visuale
fotografia
Język:
włoski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/legalcode
Linki:
http://www.rivistadiscienzesociali.it/wp-content/uploads/2016/03/n.14-Rivista-di-Scienze-Sociali-1.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/30720  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Recently, some scholars have recovered flânerie as a research technique in the field of visual sociology. In this article, by adopting the perspective of the history of ideas, the author reconstructs in chronological sequence and analyzes the factors that have allowed the meeting between sociology, photography, and flânerie. The idea of studying the urban fabric of a city, by wandering without a fixed destination, combing the outlying areas, observing and photographing marginal and abnormal data, and looking for serendipity, is only seemingly trivial. Indeed, it presupposes a deep conceptual and methodological transformation of social science itself.

Recentemente, alcuni studiosi hanno recuperato la flânerie come tecnica di ricerca nell’ambito della sociologia visuale. In questo articolo, adottando la prospettiva della storia delle idee, si ricostruiscono e analizzano in sequenza cronologica i fattori che hanno permesso l’incontro tra sociologia, fotografia e flânerie. L’idea-apparentemente banale - di studiare il tessuto urbano di una metropoli, vagando senza meta prestabilita, setacciando anche le aree periferiche, osservando e fotografando dati marginali e anomali in cerca dell’effetto serendipity, presuppone in realtà una profonda trasformazione concettuale e metodologica della stessa scienza sociale.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies