Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How output outweighs input and interlocutors matter for study-abroad SLA : computational social network analysis of learner interactions

Tytuł:
How output outweighs input and interlocutors matter for study-abroad SLA : computational social network analysis of learner interactions
Autorzy:
Cierpich-Kozieł, Agnieszka
Chen, Chih-Chun
Paradowski, Michał B.
Ochab, Jeremi
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
study abroad
peer learner network
interactionist approach
computational social network analysis
social graph
community/cluster detection
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
00267902
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
This data-driven study framed in the interactionist approach investigates the influence of social graph topology and peer interaction dynamics among foreign exchange students enrolled in an intensive German language course on second language acquisition (SLA) outcomes. Applying the algorithms and metrics of computational social network analysis (SNA), we find that (a) the best predictor of target language (TL) performance is reciprocal interactions in the language being acquired, (b) the proportion of output in the TL is a stronger predictor than input (Principle of Proportional Output), (c) there is a negative relationship between performance and interactions with same-first-language speakers, (d) a significantly underperforming English native-speaker dominated cluster is present, and (e) there are more intense interactions taking place between students of different proficiency levels. Unlike previous study abroad social network research concentrating on the microlevel of individual learners' egocentric networks and presenting an emic view only, this study constitutes the first application of computational SNA to a complete learner network (sociogram). It provides new insights into the link between social relations and SLA with an etic perspective, showing how social network configuration and peer learner interaction are stronger predictors of TL performance than individual factors such as attitude or motivation, and offering a rigorous methodology for investigating the phenomenon.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies