Tytuł pozycji:
Black Sorrow : Nic Pizzolatto’s authorial strategy in "The True Detective"
Złożony z dwóch sezonów serial kryminalny oparty jest w całości na koncepcji autorskiej, z dominującą rolą scenarzysty i showrunnera w jednej osobie, Nica Pizzolatto. Artykuł omawia specyfi kę autorskiego rozwiązania organizacji tworzenia serialu, jego artystyczne, ekonomiczne i organizacyjne implikacje oraz związki z kontekstem produkcyjnym. W indywidualnym, autorskim charakterze tego procesu tkwi zarówno przyczyna jego wielkiego artystycznego i komercyjnego sukcesu, jak i zalążek klęski, która spotkała serial w drugim sezonie.
The two-season crime drama is based entirely on the authorial concept, with dominant role of the screenwriter/showrunner Nic Pizzolatto. The article delineates the specifi cs of the authorial organization of the creative process of the tv series, its artistic, economic and organizational consequences, and the production context. The individualistic, authorial character of the creative process may be both the reason of the enormous artistic and commercial success of the series, and the reason of the failure it met in the second season.