Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Narzędzia wspomagające naukę języków obcych online i ich zastosowanie po powrocie do klas

Tytuł:
Narzędzia wspomagające naukę języków obcych online i ich zastosowanie po powrocie do klas
Tools supporting learning foreign languages ​​online and their use after returning to the classroom
Autorzy:
Machała, Katarzyna
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788323350965
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Pandemia COVID-19 spowodowała prawdziwą rewolucję w edukacji: z dnia na dzień nauka została przeniesiona w świat wirtualny i zarówno nauczyciele, jak i studenci/uczniowie, musieli się nauczyć obsługi narzędzi cyfrowych, aby móc kontynuować pracę. Lektorzy w Jagiellońskim Centrum Językowym mogli się oprzeć na swoim dotychczasowym doświadczeniu w nauczaniu języków obcych, w tym na założeniach metody komunikacyjnej, użyciu technologii mobilnych w nauce języków czy idei odwróconej klasy, ale nie tylko. Mogli również skorzystać z doświadczeń własnych oraz kolegów/koleżanek w zakresie zastosowania YouTube podczas zajęć, wirtualnego projektu Erasmus czy projektów związanych z edycją Wikipedii. Niniejszy artykuł ma na celu prześledzenie, które innowacyjne narzędzia i techniki znane już z tradycyjnej klasy można z powodzeniem wdrożyć w klasie wirtualnej i odwrotnie, które nowo odkryte narzędzia internetowe mogłyby być nadal używane po przywróceniu edukacji bezpośredniej. Biorąc pod uwagę perspektywę nauczycieli i uczniów, ma również na celu porównanie obecnie używanych platform i aplikacji internetowych w celu znalezienia warunków niezbędnych do efektywnej i wysokiej jakości edukacji online.

COVID-19 pandemic has caused a revolution in education: overnight, all the courses were shifted online and both teachers and students had to learn to use new tools to be able to continue their work. Language teachers at the Jagiellonian University could fall back on the general prerequisites of modern language teaching and learning, such as the assumptions of the Communicative method, mobile-assisted language learning, or the idea of the flipped classroom, but also on their own and their colleagues’ experience of innovative teaching projects, such as using YouTube in class, Virtual Erasmus, or writing for Wikipedia. This article seeks to trace which innovative tools and techniques already known from the traditional classroom could be successfully implemented in the virtual one, and conversely, which new-found online tools could still be used after face-to-face education is restored. Considering the perspective of teachers and students alike, it also aims to compare the online platforms and applications currently used in order to find the indispensable conditions for effective and quality education online.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies