Tytuł pozycji:
Dziedzictwo kulturowe polskich marek słodyczy i jego wpływ na decyzje zakupowe konsumentów
- Tytuł:
-
Dziedzictwo kulturowe polskich marek słodyczy i jego wpływ na decyzje zakupowe konsumentów
Cultural heritage of Polish sweets brands and its impact on consumers purchasing decisions
- Autorzy:
-
Maruszewska, Zuzanna
- Słowa kluczowe:
-
dziedzictwo kulturowe, marka, konsumenci, decyzje konsumenckie, zachowania konsumenta, tradycja
cultural heritage, brand, consumers, consumer decision, consumer behaviour tradition
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this work is to attempt to characterize cultural heritage in the context of Polish sweets brands and to learn about its impact on consumers' final purchasing decisions. The research problem of the work is the question of whether and to what extent the cultural heritage of Polish sweets brands influences the purchasing decisions of consumers. The first part of the work concerns theoretical issues related to cultural heritage, brands of sweets Wedel, Wawel and Goplana. In addition, the paper presents a description of the food market in Poland and the characteristics of consumers. Research results related to the impact of cultural heritage on final purchasing decisions are presented in the second part of the work. The research was carried out using an online survey among the inhabitants of Warsaw and Cracow. Based on the analysis of the cultural heritage of sweets brands, the final result is that tradition is passed down from generation to generation, quality or taste have a significant impact on consumers' purchasing decisions.
Celem niniejszej pracy jest próba scharakteryzowania dziedzictwa kulturowego w kontekście polskich marek słodyczy oraz poznanie jego wpływu na końcowe decyzje zakupowe konsumentów. Problemem badawczym pracy jest pytanie, czy i w jakim stopniu dziedzictwo kulturowe polskich marek słodyczy wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Pierwsza część pracy dotyczy zagadnień teoretycznych związanych z dziedzictwem kulturowym, markami słodyczy Wedel, Wawel i Goplana. Ponadto w pracy przedstawiono opis rynku spożywczego w Polsce oraz dokonano charakterystyki konsumentów. Wyniki badań związane z wpływem dziedzictwa kulturowego na końcowe decyzje zakupowe zostały przedstawione w drugiej części pracy. Badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej wśród mieszkańców Warszawy i Krakowa. Na podstawie dokonanej analizy dziedzictwa kulturowego polskich marek słodyczy końcowym rezultatem jest fakt, iż tradycja przekazywana z pokolenia na pokolenie, jakość czy smak mają istotny wpływ na decyzje konsumentów podczas dokonywania zakupów.