Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How to test for the best : implementing positive psychology in foreign language testing

Tytuł:
How to test for the best : implementing positive psychology in foreign language testing
Autorzy:
Kusiak-Pisowacka, Monika
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Springer
Słowa kluczowe:
evaluation
tests
reading comprehension
positiveness in testing
think aloud
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9783319329536
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/30950  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The paper aims to develop the concept of “positiveness” in relation to evaluating reading comprehension in a foreign language (FL) classroom. It explores the question how to make this kind of evaluation a positive experience for both learners and teachers. First, the most common testing techniques, such as multiple choice questions and open-ended questions are discussed, which is followed by a presentation of less traditional techniques, i.e., think-aloud protocols, interviews and conferencing with students. The validity, reliability, practicality and authenticity of the techniques are examined. In the paper the author puts forward a crucial question in what way the aforementioned techniques can “bring out the best” in both those who are evaluated and those who evaluate, thereby making evaluation a fruitful constructive learning/teaching situation. The discussion is illustrated with the examples taken from the author’s own teaching practice as well as her research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies