Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie metod ilościowych w badaniach marketingowych w Polsce

Tytuł:
Wykorzystanie metod ilościowych w badaniach marketingowych w Polsce
Using quantitative analyses in marketing research in Poland
Autorzy:
Korzeniecka, Urszula
Perek-Białas, Jolanta
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
quantitative methods
marketing research
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents the results of a research project that aimed at evaluating the extent to which quantitative methods are being implemented in marketing research in Poland. The analysis was based on interviews carried out in 2004 with representatives of chosen social and marketing research agencies. Our goal 70 Jolanta Perek-Białas i Urszula Korzeniecka was to find out which of the quantitative methods are commonly used in marketing research in Poland and which ones are not, and to identify the possible reasons for that. According to our analysis, apart of simple statistical techniques (e.g. crosstabs, testing hypotheses), more advanced methods are used such as conjoint analysis (as it was mentioned by one of the respondents "truly speaking it is in vogue". We conclude that the more advanced marketing techniques of analysis will be needed, the more clients will learn and understand the purpose and use of specific methods.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies