Tytuł pozycji:
Zmiany w zarzadzaniu przemysłem spotkań na świecie w obliczu wirusa SARS-CoV-2 w opinii ekspertów
The SARS-CoV-2 virus pandemic has had a very severe impact on the functioning of the meetings industry market and led to its major transformations. Under the influence of the effects of the pandemic, changes have developed that are the directions of development in the management of this industry. As part of the article, an analysis of the impact of the pandemic on the meetings industry market was carried out in terms of qualitative changes. The research was carried out through the analysis of websites and documents, i.e. reports, protocols and guidelines of international industry associations, convention bureaus in selected cities and countries around the world and industry media. In addition, surveys were conducted among experts, i.e. specialists in a given field, people with theoretical and practical knowledge of a given topic. The industry has indicated marketing tools currently crucial in managing the meetings industry, based mainly on modern technologies. It also formulated the desired actions necessary to sustain the development of the meetings industry, most often indicating subsidies for the organization of events or suspension or reduction of taxes.
Pandemia wirusa SARS-CoV-2 w bardzo dotkliwy sposób odbiła się na funkcjonowaniu rynku przemysłu spotkań i doprowadziła do jego dużych przeobrażeń. Pod wpływem jej efektów zaszły zmiany wyznaczające nowe kierunki w zarządzaniu tą branżą. W artykule przeprowadzono analizę wpływu pandemii na rynek przemysłu spotkań w aspekcie zmian jakościowych. Badania przeprowadzono, dokonując analizy stron internetowych i dokumentów, tj. raportów, protokołów i wytycznych międzynarodowych stowarzyszeń branżowych, convention bureaus w wybranych miastach i krajach na świecie oraz mediów branżowych. Ponadto przeprowadzono badania ankietowe wśród ekspertów, czyli specjalistów w badanej dziedzinie, osób o teoretycznej i praktycznej znajomości tematu. Branża wskazała m.in. narzędzia marketingowe obecnie kluczowe w zarządzaniu przemysłem spotkań, opierające się w głównej mierze na nowoczesnych technologiach. Wskazano również pożądane działania, niezbędne dla podtrzymania rozwoju przemysłu spotkań, kładąc nacisk na potrzebę dotowania organizacji wydarzeń lub zawieszenie czy obniżenie podatków.