Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nasi bogowie nie noszą już spandexu : boskość w serii "The Wicked + Divine"

Tytuł:
Nasi bogowie nie noszą już spandexu : boskość w serii "The Wicked + Divine"
Our gods no longer wear spandex : divinity in the series "The Wicked + Divine"
Autorzy:
Funek, Angelika
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
kultura popularna
idole
pop culture
comic books
boskość
komiks
divinity
idols
Język:
polski
ISBN, ISSN:
16448340
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach
http://creativecommons.org/licenses
Linki:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=986912  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The Comparison between the comic books’ superheroes and gods often appears in the scientific discourse. This phenomenon is linked to the human need for creating new idols. In their comic book titled The Wicked and the Divine, Kieron Gillen and Jamie McKelvie are going one step further and decide to create a whole new pantheon, designed to fit our century. Creators did not design new gods, they used various pantheons and reincarnated them in new, different bodies. In this article, I will be considering the role of divinity and its place in the modern world. In order to achieve this, I will use comparative analysis between the main series of The Wicked and the Divine and two special one-shots - first set in the twenties of the twentieth century, second in the beginning of the nineteenth century - to highlight the differences in the role of gods and divinity in different period of time. The article will also concentrate on the form of the bodies that the gods gain due to the reincarnation, and the impact of this phenomenon on the place that they take in society.

W dyskursie naukowym często występuje porównanie komiksowych bohaterów do bogów i bóstw, ponieważ związane jest to z potrzebą kreacji nowych idoli. W swoim komiksie The Wicked and the Divine Kieron Gillen i Jamie McKelvie posuwają się o krok dalej, czyniąc jego tematem nowy panteon, ukształtowany na miarę naszych czasów. Twórcy nie kreują nowych bóstw, wykorzystują istniejące panteony i oblekają ich przedstawicieli w nowe ciała za sprawą reinkarnacji. W niniejszym artykule rozważona zostanie rola boskości i jej miejsce we współczesnym świecie. Poprzez analizę porównawczą głównej serii The Wicked and the Divine z dwoma zeszytami specjalnymi, prezentującymi sytuacje bóstw z lat dwudziestych XX wieku oraz początków XIX wieku, uwypuklone zostaną różnice w znaczeniu przypisywanym bóstwom w poszczególnych epokach. Podjęta zostanie również kwestia tego, jakie formy przyjmują bóstwa w kolejnych reinkarnacjach i wpływ tego zjawiska na ich umiejscowienie w społeczeństwie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies