Tytuł pozycji:
Social responsibility of small and medium-sized enterprises in the Polish fashion industry
Praca składa się z trzech części. Pierwsza prezentuje ujęcie teoretyczne społecznej odpowiedzialności biznesu, druga część pracy przedstawia motywy podjęcia tematu oraz metodologię przeprowadzonych badań, natomiast trzecia część zawiera analizę wyników przeprowadzonych badań. Celem badań była próba określenia poziomu świadomości przedsiębiorstw dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu w polskiej branży modowej. Badanie zostało przeprowadzone w formie anonimowych ankiet. Autorski formularz zawierał 17 pytań, na które respondenci byli zobligowani odpowiedzieć. Przeprowadzony sondaż miał na celu poznanie postaw małych i średnich przedsiębiorstw polskiej branży modowej wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu, a w szczególności koncepcji mody zrównoważonej. W badaniu uczestniczyło 129 podmiotów. Napisanie niniejszej pracy oraz skuteczne przeanalizowanie wyników było możliwe dzięki artykułom naukowym oraz pozycjom bibliograficznym z dziedziny nauk społecznych.
This thesis consists of three parts. The first part is devoted to the theoretical concept of corporate social responsibility. The second part of the work covers the motives for undertaking the topic and the methodology of the conducted research and the third part contains the analysis of the results of the research. The main purpose of the research was to attempt to evaluate the level of enterprises awareness concerning corporte social responsibility in the Polish fashion industry. The research was conducted in the form of an anonymous survey. The form prepared by the author of the thesis contained 17 questions which the respondents were obliged to answer. The conducted survey was aimed at assessing the attitudes of small and medium-sized enterprises in the Polish fashion industry towards the idea of corporate social responsibility, in particular the concept of sustainable fashion. 129 respondents took prat in the research. Completing the thesis and an effective analysis of the survey results were possible due to scientific articles and appropriate literature references.