Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Polish stage of the "Hiroshima-Auschwitz Peace March" 1962-1963 : buddhist-pacifist and political contexts of former German Nazi concentration camps as places of remembrance of the Holocaust and World War II

Tytuł:
The Polish stage of the "Hiroshima-Auschwitz Peace March" 1962-1963 : buddhist-pacifist and political contexts of former German Nazi concentration camps as places of remembrance of the Holocaust and World War II
Polski etap "Marszu Pokoju Hiroszima-Auschwitz" 1962-1963 : buddyjsko-pacyfistyczne i polityczne konteksty byłych niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych jako miejsc pamięci o Zagładzie i II wojnie światowej
Autorzy:
Skrzyński, Przemysław
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
tradycja nichiren
buddhism
Nipponzan-Myōhōji Buddhist order
Auschwitz-Birkenau
buddyzm japoński
Hiroszima
japanese buddhism
Nichiren tradition
Hiroshima
buddyzm
Nipponzan-Myōhōji
"Marsz Pokoju"
Peace March
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
As a result of the increased activity of organizations for former prisoners of the concentration and extermination camps, shortly after World War II, the memory of events at KL Auschwitz-Birkenau reached a global scale. In February 1962, an interreligious group of four young people, led by Satō Gyōtsu (1919-2018) - a monk from a Buddhist order named Nipponzan-Myōhōji (Nichiren tradition) - undertook to march between Hiroshima and Oświęcim. Their purpose was to tell the truth about the crimes committed in both cities and spread the ideas of pacifism and disarmament. Within ten months, they visited 22 countries. The article primarily analyzes the Polish stage of the "Peace March", based on an analysis of materials written by veterans and former prisoners of the camp in Auschwitz as well as texts published in the daily press. The second part of the article deals with the religious aspect of the "Peace March" in a broader context, discussing the complicity and collective responsibility of religious organizations, including Buddhist, for the drama of World War II. This "Peace March", according to the author, was a form of confession of repentance and religious redress.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies