Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O CLIL nas aulas de Literatura Portuguesa : um estudo de caso : aulas da literatura portuguesa medieval e da época clássica na Universidade de Varsóvia

Tytuł:
O CLIL nas aulas de Literatura Portuguesa : um estudo de caso : aulas da literatura portuguesa medieval e da época clássica na Universidade de Varsóvia
CLIL for the purpose of teaching Portuguese literature : a case study
Autorzy:
Działak-Szubińska, Anna
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
Portuguese as a second language
teaching literature
early modern era
época clássica
ensino da literatura
Portuguese literature
case study
CLIL
PLE
literatura portuguesa
Język:
portugalski
ISBN, ISSN:
20828594
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
CLIL significa ‘Content and Language Integrated Learning’ e constitui uma aproximação valiosa tanto no âmbito do ensino da língua estrangeira, como doutras disciplinas não relacionadas com a língua estrangeira. Esta perspetiva, além do ensino básico e secundário, parece ser útil também no contexto académico. Neste artigo propõe-se estudar a aplicação da estratégia CLIL nas aulas de Literatura Portuguesa ministradas no Instituto de Estudos Ibéricos e Ibero-americanos da Universidade de Varsóvia (cadeiras Literatura Portugalska I parte 1 e parte 2, i.e. Literatura Portuguesa I parte I e parte 2) com base em materiais preparados pelos docentes (Anna Działak-Szubińska e José Carlos Dias) e usados no ano letivo 2020/2021. O estudo será pautado por questões teóricas ligadas ao CLIL e por materiais escolhidos dentre um vasto conjunto usado na sala de aula virtual, i.e. uma ficha dedicada à época clássica.

Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a practical approach to combining content and language teaching in one subject class, an avenue most commonly pursued at primary and secondary school level. Nevertheless, it seems very relevant for university instruction as well. This paper centers on how CLIL was used to benefit classes in Portuguese literature given at the Institute of Iberian and Ibero-American Studies, University of Warsaw in 2020/2021 academic year. The materials discussed in the article were authored by Anna Działak-Szubińska and José Carlos Dias and refer to early modern era. Some theoretical insights into CLIL will also be provided.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies