Budowanie wizerunku to nieodłączny element marketingu. W dobie wzrostu zainteresowania mediami społecznościowymi, błędem byłoby nie wykorzystać tej przestrzeni online do jego kreowania. Jednak aby odnieść sukces, należy posługiwać się strategicznie zaplanowanymi i wartościowymi treściami, które dostarczą odbiorcom cennych informacji. W tym celu można wykorzystać content marketing, którego działania w mediach społecznościowych w kontekście budowania wizerunku nie są w pełni zbadane. Celem pracy było więc zdefiniowanie, jak duży wpływ na budowanie wizerunku przedsiębiorstw ma content marketing prowadzony w mediach społecznościowych. Dzięki wykonaniu badania ankietowego przeanalizowano zachowanie respondentek oraz wywnioskowano, że content marketing prowadzony w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie w budowaniu wizerunku przedsiębiorstw kosmetycznych. Wyniki badania udowadniają m.in., że media społecznościowe stanowią ważne narzędzie w budowaniu wizerunku przedsiębiorstw, ponieważ aż 84% respondentek przegląda je codziennie. Jednakże, kobiety oceniają przydatność elementów marketingu treści w mediach społecznościowych, takich jak posty, wideo, relacje, tutoriale, infografiki, recenzje, czy transmisje na żywo na różnym poziomie. Wyniki badania pokazały również, że dla różnych celów kreowania wizerunku firm, np. postrzegania firmy jako autentycznej, godnej zaufania, odpowiedzialnej, kreującej trendy, kompetentnej, odważnej, czy inspirującej, wyżej wymienione elementy marketingu treści w mediach społecznościowych mają zróżnicowaną wartość i nie są sobie równe.
Image building is an integral part of marketing. With the rise of social media, it would be a mistake not to use this online space to create it. However, in order to be successful, one's needs to use strategically planned and valuable content that will provide an audience with valuable information. For this purpose, content marketing can be used, but activities in social media in the context of image building are not fully explored. Thus, the purpose of this study was to define how much influence content marketing conducted on social media has on the image building of companies. By performing a survey, the behavior of female respondents was analyzed, and it was deduced that content marketing conducted on social media is crucial in the image building of cosmetics companies. The results of the survey prove, among other things, that social media is an important tool in building the image of companies, as up to 84% of female respondents browse it daily. However, women rate the usefulness of content marketing elements on social media, such as posts, videos, testimonials, tutorials, infographics, reviews, or live broadcasts at different levels. The survey results also showed that for different corporate branding purposes, such as seeing a company as authentic, trustworthy, responsible, trend-setting, competent, courageous, or inspiring, the aforementioned elements of social media content marketing are of varying value and are not equal.